משבר הקורונה: משרד האוצר מתנגד בתקיפות רבה להטלת סגר כללי במדינה ומתריע שמחירו עלול להגיע ל-6-5 מיליארד שקל בשבוע מלא ולסכום של עד ארבעה מיליארד שקל בימי החגים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במשרד האוצר אמרו הערב, כי "אנו רוצים לגלות אחריות ולהציע חלופת ריסון משמעותית לסגר כללי, שיש בה גם היגיון בריאותי וגם היגיון כלכלי".
2 צפייה בגלריה
שר האוצר, ישראל כץ, ומנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל
שר האוצר, ישראל כץ, ומנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל
שר האוצר, ישראל כץ, ומנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל
(צילום: אוראל כהן)
לפי המתווה שמציע האוצר, מערכת החינוך תפעל כסדרה, כפי שנקבע בראשית שנת הלימודים, למעט בישובים אדומים; במקומות העבודה הפעילות תימשך כסדרה; במסחר יהיה צמצום משמעותי, אולם לא תהיה בשום פנים סגירה הרמטית, כיוון שהנזק יהיה עצום ויהיה קשה לתקנו.

רמזור עם שני צבעים

ההצעה של משרד האוצר היא שמאמצים את הרמזור של פרופ' גמזו, אך מבטלים בו את הירוק והצהוב. כל המדינה תהיה או בצבע כתום או אדום. השינוי במתווה שמציע משרד האוצר יהיה שבישובים המוגדרים כאדומים לא יהיה כלל חינוך ובשאר הארץ מתווה החינוך יהיה כפי שנקבע.
2 צפייה בגלריה
רוני גמזו מעלה את תוכנית הסגרים בוועדת חוקה חוק ומשפט
רוני גמזו מעלה את תוכנית הסגרים בוועדת חוקה חוק ומשפט
פרופ' רוני גמזו
(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
במסחר תותר בכל הארץ התקהלות של 20-10 אנשים עם אכיפה מוגברת למקרה של הפרת ההוראות. לגבי המקומות הגדולים, כמו מוזיאון, קניון ואתרים, בישובים אדומים מקומות אלה יסגרו כליל ובשאר הארץ תהיה מותרת שהות של אדם אחד ל-14 מטר, פי שניים מההצעה ברמזור.
כמו כן, מציע משרד האוצר כי אירועים בישיבה במקומות מסומנים יהיו סגורים לחלוטין באדום ובשאר הארץ בהתאם למגבלות הרמזור, 25 בני אדם בפנים ו-50 בחוץ.
גורם בכיר במשרד האוצר אמר הערב, כי "המדינה חייבת להיצמד לרמזור ולהחמיר בו ולא להטיל בשום פנים ואופן סגר כללי שיפגע קשות בכל המשק, ובהערכה זהירה יגרום לנזק של 6-5 מיליארד שקל בשבוע רגיל ול-4-3 מיליארד שקל בשבוע של חגים".
"אין שום היגיון לסגור בית קפה בישוב שיוגדר כירוק. הדבר יגרום לציבור לא להישמע להוראות. אנשים לא יקבלו מצב כזה", אמרו במשרד האוצר. את עקרונות משרד האוצר העבירה היום מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל למנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, ולפרוייקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו.