"לא התקבלה כל החלטה על ידי הרבנות הראשית השוללת את הכשרות של המפעל המייצר גבינות עבור נטו בפולין": טוענת נטו בתגובה לפרסום הידיעה אתמול (ג') ב-ynet, שלפיה המפעל איבד זמנית את הכשרות. לטענת נטו, "מדובר ככל הנראה בדו"ח ראשוני שאמור להיות נדון בפני הרבנות הראשית בוועדה שטרם התכנסה עד היום, וכי ממילא לא התקבלה כל החלטה בעניין זה".
כפי שפורסם אתמול ב-ynet, מדו"ח של מחלקת יבוא מוצרי מזון של הרבות הראשית עולה כי כשרות מפעל גבינות הגאודה של נטו עוכבה, ועל החברה לנקוט בכמה צעדים לפני שהמפעל יוכר ככזה שמייצר מוצרי "חלב ישראל" (כשרות מחמירה). כמו כן, גבינות שיוצרו בין 12 ל-14 בינואר לא יקבלו כשרות לעת עתה.
2 צפייה בגלריה
גבינת גאודה
גבינת גאודה
גבינת גאודה

לפי יבואנים רבים, הרבנות החלה להחמיר את דרישותיה בחודשים האחרונים, והדבר גורם לעיכוב ביבוא לארץ של מוצרי מזו. התוצאה היא הוצאת עשרות מוצרים מרשתות השיווק בגלל אי-קבלת כשרות. הגבלות כאלה מקשות על התחרות בתחומים רבים בשוק המזון.
2 צפייה בגלריה
דודי עזרא
דודי עזרא
דודי עזרא
(צילום: א. סהר)
מהרבנות נמסר: "הרבנות מעניקה תעודות הכשר למוצרים מיובאים. הרבנות אינה שולחת משגיחים לחו"ל, אלא מסתמכת על כ-130 גופי כשרות ורבנים המבצעים את ההשגחה בפועל. הרבנות מבצעת בקרה שוטפת על פעילות היבואנים. במסגרת בקרה זאת בוצעה ביקורת במפעל בפולין, וממצאי הבדיקה עדיין בדיונים ברבנות הראשית. טרם התגבשה החלטה סופית בסוגיה זו".