לאחר שוועד עובדי חברת החשמל הודיע ביום חמישי, ערב הפסקת האש, כי העובדים לא יתקנו את קווי החשמל לעזה עד השבת הנעדרים לישראל - הבוקר (ראשון) אישרה חברת החשמל כי העבודות לאיתור הפגיעות ותיקונן החלו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בוועד עובדי חברת החשמל אמרו בשבוע שעבר כי "כאות הזדהות ותמיכה במאבק להשבת הבנים", אין בכוונתם לתקן ולהחזיר את קווי החשמל לעזה, אשר נפגעו בעקבות ירי של החמאס וזאת "עד אשר יוחזרו הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו לישראל". יו"ר הוועד, מיקו צרפתי, חזר על ההתחייבות בראיון לאולפן ynet, אך מנגד טען כי עובדי החברה לא מתכוונים לעבור על החוק: "אנחנו לא נכנסים לנעליהם של מנהיגי מדינת ישראל, אבל מזדהים עם המשפחות".
1 צפייה בגלריה
פלסטינים מתקנים עמוד חשמל בעזה
פלסטינים מתקנים עמוד חשמל בעזה
עובדים פלסטינים מתקנים עמוד חשמל בעזה
(צילום: AFP)
היום מסרו מוועד עובדי חברת החשמל כי "מנכ"ל חברת החשמל פנה ליו"ר ועד העובדים בבקשה להתחיל בעבודות לתיקון קווי החשמל לעזה. אנו למדים את הנושא מבחינה חוקית ואנו נפעל על פי החוק". עוד הוסיפו כי "אין בכוונת ועד העובדים להפר את החוק אך יחד עם זאת ועד העובדים ימשיך ויפעל ויעשה כל מאמץ על מנת לשמור בתודעה הציבורית את המחוייבות של מדינת ישראל בהשבת הבנים הביתה בהקדם".
כבר בשבוע שעבר הבהירו בחברת החשמל, בתגובה להודעת הוועד, כי "חברת החשמל היא חברה ממשלתית, שכפופה להוראות החוק, ומאמינה בכך שחשמל הוא מוצר חיוני מחוץ לסכסוך". בשבוע שעבר הודיעה חברת החשמל כי חמישה מתוך עשרה קווי מתח גבוה המזינים את עזה נפגעו עקב הירי מהרצועה, וכי הם בכל מקרה לא יטופלו עד אשר תהיה אליהם גישה בטוחה. יש לציין כי לא מדובר באירוע חריג, שכן כמעט בכל סבב לחימה נפגעים קווי מתח גבוה לרצועה כתוצאה מירי רקטות.
צרפתי הוסיף: "אני רוצה להבהיר שמבחינתנו עובדי חברת החשמל, החשמל הוא באמת מחוץ לסכסוך. ויש לנו גם שיתוף פעולה בימי רגיעה בין חברת החשמל בעזה לבין חברת החשמל הישראלית. אבל אנחנו רוצים למחות עם המשפחות שמייחלות להשבת הבנים".

בירם שאול, אחיו של החייל אורון שאול שגופתו מוחזקת ברצועת עזה מאז צוק איתן, דרש השבוע באולפן ynet שלא לסיים את מבצע "שומר החומות" ברצועה בלי השבת גופותיהם של אחיו ושל הדר גולדין וללא השבת הנעדרים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. "הרצון להחזיר אותם והמחויבות שואפת לאפס", טען.
"בכירים במערכת הביטחון וגם במערכת המדינית אומרים שמדינת ישראל תעשה הכול על מנת להשיב את אורון ואת הדר ואת שאר השבויים שנמצאים ברצועת עזה", אמר שאול. "כל פעם ממסמסים את זה. אני שומע לא מעט אנשים בפאנלים בחדשות שאומרים שלא צריך לכרוך את עניין השבויים והנעדרים בסיום המבצע הזה ואני שואל את עצמי, אז מתי כן?"