עובדי חברת החשמל הודיעו הבוקר (חמישי) כי "כאות הזדהות ותמיכה במאבק להשבת הבנים", אין בכוונתם לתקן ולהחזיר את קווי החשמל לעזה, אשר נפגעו בעקבות ירי של החמאס וזאת "עד אשר יוחזרו הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו לישראל". יו"ר הוועד, מיקו צרפתי, חזר על ההתחייבות בראיון לאולפן ynet, אך מנגד טען כי עובדי החברה לא מתכוונים לעבור על החוק: "אנחנו לא נכנסים לנעליהם של מנהיגי מדינת ישראל, אבל מזדהים עם המשפחות".
בחברת החשמל הבהירו בתגובה כי "חברת החשמל היא חברה ממשלתית, שכפופה להוראות החוק, ומאמינה בכך שחשמל הוא מוצר חיוני מחוץ לסכסוך". בשבת הודיעה חברת החשמל כי חמישה מתוך עשרה קווי מתח גבוה המזינים את עזה נפגעו עקב הירי מהרצועה. וכי הם בכל מקרה לא יטופלו עד אשר תהיה אליהם גישה בטוחה. יש לציין כי לא מדובר באירוע חריג, שכן כמעט בכל סבב לחימה נפגעים קווי מתח גבוה לרצועה כתוצאה מירי רקטות.
צרפתי הוסיף: "אני רוצה להבהיר שמבחינתנו עובדי חברת החשמל, החשמל הוא באמת מחוץ לסכסוך. ויש לנו גם שיתוף פעולה בימי רגיעה בין חברת החשמל בעזה לבין חברת החשמל הישראלית. אבל אנחנו רוצים למחות עם המשפחות שמייחלות להשבת הבנים".
1 צפייה בגלריה
(צילום: Gettyimages)
בירם שאול, אחיו של החייל אורון שאול שגופתו מוחזקת ברצועת עזה מאז צוק איתן, דרש השבוע באולפן ynet שלא לסיים את מבצע "שומר החומות" ברצועה בלי השבת גופותיהם של אחיו ושל הדר גולדין וללא השבת הנעדרים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. "הרצון להחזיר אותם והמחויבות שואפת לאפס", טען.
"בכירים במערכת הביטחון וגם במערכת המדינית אומרים שמדינת ישראל תעשה הכול על מנת להשיב את אורון ואת הדר ואת שאר השבויים שנמצאים ברצועת עזה", אמר שאול. "כל פעם ממסמסים את זה. אני שומע לא מעט אנשים בפאנלים בחדשות שאומרים שלא צריך לכרוך את עניין השבויים והנעדרים בסיום המבצע הזה ואני שואל את עצמי, אז מתי כן?".


גורם ביטחוני התייחס בשבוע שעבר לתקיפות צה"ל ברצועת עזה במהלך מבצע "שומר החומות", ואמר כי המצב של האוכלוסייה האזרחית שם קשה יותר משהיה במהלך מבצע צוק איתן. "תחנת הכוח ברצועה ירדה מארבע טורבינות לאחת בגלל המחסור בדלק", אמר. "בעקבות כך יש שם חמש שעות חשמל ביממה".
הודעת הוועד מגיעה בצל דיווחים על הפסקת אש קרובה - והפחתת עוצמת תקיפות צה"ל. מהשעה 19:00 אמש ועד היום ב-7 בבוקר שוגרו כ-70 רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה. כעשר מהן נפלו בשטח הרצועה, כיפת ברזל יירטה אמש והלילה ב-90% הצלחה. אחרי מטחים ליליים לבאר שבע ולקריית מלאכי, מהשעה 1:00 בלילה לא נשמעו אזעקות בשטח ישראל. הלילה והבוקר נמשכו תקיפות צה"ל את ה"מטרו" של חמאס - אבל מספר התקיפות ירד וגם עוצמתן הייתה פחותה ביחס ללילות הקודמים.