סכסוך בין עיריית קריית גת לחברת דשן גת מקבוצת פדרמן ובניו: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר החליטה בספטמבר שלא לאשר בקשה של החברה להרחיב את המפעל בבעלותה שעוסק בייצור דשנים ותרכובות חנקן. זאת בטענה כי במפעל מאוחסנים חומרים מסוכנים, ובפרט אמוניום ניטראט (החומר שגרם לא מזמן לפיצוץ בנמל ביירות), והוא ממוקם מאות מטרים משכונת מגורים, גן ילדים פעיל ומבני ציבור.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לממון ול-ynet נודע כי בעקבות זאת החליטה חברת דשן גת, בבעלות שלום (שלי) פדרמן, אחיו של איש העסקים דיוויד פדרמן, להגיש ערר נגד ההחלטה של העירייה לוועדת הערר המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז דרום. ואולם, משפספסה את מועד הגשת הערר, נאלצה להגיש בקשת ארכה להגשת הערר.
בבקשת הארכה טענה דשן גת כי מדובר במקור במפעל שנבנה על ידי חברת סוגת עוד בשנות ה-50 של המאה הקודמת, ולימים החברה רכשה ממנה 20 דונם, כולל המבנים שעליהם, לצורך הקמת המפעל. לדבריה, בחודש יולי האחרון קיבלה היתר רעלים מהמשרד להגנת הסביבה ורישיון העסק שלה בתוקף עד לסוף שנת 2028.
1 צפייה בגלריה
בנייה מנוף מנופים כרמי גת קריית גת בניין בניינים
בנייה מנוף מנופים כרמי גת קריית גת בניין בניינים
קריית גת
(צילום: רוטירס)

"קריית גת מצויה בטווח האיום הרקטי"

בעקבות זאת, השיבה הוועדה המקומית קריית גת, באמצעות עוה"ד רועי בראונר ורן דרוק ממשרד שרקון, בן-עמי, אשר ושות', כי "ברור לכל כי מפעל המנהל פעילות שכזו בלב אזור בנוי מהווה גורם סיכון משמעותי ביותר, ונדרש בשל כך להיבחן ולהיות כפוף באופן מחמיר ומלא, ללא כל פשרות, לכל הוראות הדינים הרלוונטיים ולרבות לרגולציה של דיני התכנון והבנייה ודיני הגנת הסביבה". עוד נכתב כי "הדברים מקבלים משנה תוקף וחומרה משום שקריית גת מצויה בטווח האיום הרקטי באזור הדרום".
הוועדה המקומית טענה עוד כי "דווקא את העובדה המהותית ביותר לא גילתה החברה בבקשת הארכה, והיא שנערך לחברה שימוע במשרד להגנת הסביבה, שנועד לבחון את האפשרות לביטול רישיון המפעל לאחסנה וטיפול בחומרים מסוכנים, נוכח הסיכון הבלתי סביר לסביבה ולבריאות הציבור".
בנוסף, נטען כי מחלקת הפיקוח של הוועדה המקומית פתחה בחקירה תחת אזהרה בגין השימוש האסור, לטענתה, שאותו עושה החברה במבנים ללא היתר המצויים בשטח המפעל, ולפיכך "הסיבה האמיתית להגשת הבקשה על ידי דשן גת היא זימונה לחקירה תחת אזהרה".
מחברת דשן גת לא נמסרה תגובה.