באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים נפתחה היום (א') האפשרות להגיש בקשה למענקי סיוע לעסקים שהמשיכו להעסיק שיעור משמעותי מעובדיהם בחודשי הסגר שני (ספטמבר-אוקטובר).

עסקים קטנים ובינוניים שמחזורם השנתי נמוך מ-400 מיליון שקל והכנסותיהם נפגעו לפחות ב-25% בחודשים אלה ביחס לחודשים המקבילים בשנת 2019, זכאים למענק חד פעמי למימון עלויות העסקת העובדים בחודשי הסגר, עם החמרת ההגבלות על פעילותם. העסקים יהיו זכאים לקבל את המענק בכפוף לזכאות למענק השתתפות בהוצאות קבועות של רשות המיסים. את המענק ניתן להגיש באמצעות טופס מקוון באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.
1 צפייה בגלריה
חנויות סגורות בחדרה
חנויות סגורות בחדרה
עסקים בקורונה
(צילום: אסף קמר)
נקבע כי עבור כל עובד שלא פוטר, או יצא לחל"ת מעבר למכסה מסוימת, יקבל המעסיק תשלום של 5,000 שקל, כשמכסות העובדים משתנות בהתאם למידת הפגיעה במחזור העסק.
כך לדוגמה, עסקים קטנים המעסיקים עד 5 עובדים, ושספגו ירידה במחזור של מעל 25% יהיו זכאים ל-5,000 שקל עבור כל עובד מעבר ל-50% ממספר העובדים שהועסקו ערב הסגר. עסק שמעסיק למעלה מ-5 עובדים ומחזור המכירות שלהם נפגע בשיעור של בין 25% ל-40%, יקבל פיצוי על כל עובד מעבר ל-80% עובדים ועסק שמחזור עסקאותיו נפגע ב-40% עד 60% יקבל מענק של 5,000 שקל עבור כל עובד מעל ל-70% ממצבת העובדים המקורית וכן הלאה. ככל ששיעור הפגיעה של העסק גבוה יותר, כך יקבל העסק פיצוי עבור יותר עובדים.
מטרת המענק היא לפצות ולתגמל את אותם עסקים שבחרו להמשיך ולהעסיק עובדים, גם בחודשי הסגר ולמרות הירידה בהיקף הפעילות וההכנסות. לדברי רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, "המענק לשימור עובדים הוא מענק חשוב גם ברמה הכלכלית אך גם ברמה הערכית. תגמול עסקים שבוחרים לתמוך בעובדיהם ולשמר אותם על אף הירידה בהכנסות הוא חשוב מאין כמותו".