מאסטרקארד תבחן מחדש את קשרייה עם חברת מיינד-גיק (MindGeek), חברת האם של אתר הפורנו פורנהאב.קום (Pornhub.com), לאחר שטור בעיתון הניו יורק טיימס (New York Times) האשים את האתר בהפצת סרטוני וידיאו המכילים התעללות בקטינים ואלימות ללא הסכמה. כך פורסם היום (ראשון) באתר חברת החדשות האמריקנית בלומברג (Bloomberg).
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בחברת האשראי אמרו אמש כי הם אינם סובלים שימוש בלתי חוקי ברשת התשלומים שלהם, וכי הם עובדים ביחד עם רשויות החוק וארגונים כמו המרכז הבינלאומי לילדים נעדרים ומנוצלים (NCMEC), על מנת לאתר עסקאות בלתי חוקיות. בפורנהאב מכחישים את הטענות כי הם מאפשרים סרטונים של קטינים באתרם.
2 צפייה בגלריה
כרטיסי אשראי של מאסטרקארד
כרטיסי אשראי של מאסטרקארד
כרטיסי אשראי של מאסטרקארד
(צילום: באדיבות מאסטרקארד)
"אנחנו חוקרים את ההאשמות שהועלו בניו יורק טיימס ועובדים עם הבנק של מיינד-גיק על מנת להבהיר את הסיטאוציה, זאת לצד צעדים אחרים שכבר ננקטו", אמרו בחברת מאסטרקארד. "אם ההאשמות יתגלו כנכונות, ננקוט בצעדים מיידיים".
הטור של ניקולס קריסטוף בעיתון הניו יורק טיימס, אשר כלל עדויות למופעי אלימות ולסרטון וידיאו של נערה בת 14 באתר הפורנו המוכר, עורר סערה ברשת החברתית, כולל ציוץ מצד המשקיע האמריקני ביל אקמן, שקרא לחברות התשלומים לעצור את התשלומים ולהפסיק לעבוד עם האתר, "עד שהמצב יתוקן".
קריסטוף האשים כי בפורנהאב לא פועלים בצורה מספקת כדי לחסום העלאת סרטונים של אלימות, ואף מאפשרים להוריד את הסרטונים ישירות מהאתר, כך שניתן להמשיך ולהפיץ אותם גם לאחר שהם נחסמים.
כאמור, בפורנהאב שללו את הטענות ואמרו כי האתר "מחוייב באופן שלא משתמע לשני פנים להילחם בתוכן מסוג זה", וכי האתר אימץ "מדיניות אמון ובטיחות מובילה בתעשייה על מנת לזהות ולמגר תוכן בלתי-חוקי".
2 צפייה בגלריה
אתר פורנהאב
אתר פורנהאב
אתר פורנהאב
(צילום: shutterstock)
מסטרקארד ויריבתה ויזה לא עובדות ישירות עם קמעונאים, אלא אתרי אינטרנט שמעוניינים לקבל תשלומים בכרטיסי אשראי או בכרטיסי חיוב פונים לבנק שמסייע להם לעבד את התשלומים. מוויזה לא התקבלה תגובה.
במאסטרקארד ציינו בהצהרתם כי ברגע שהם מזהים פעילות בלתי חוקית ברשת התשלומים שלהם, הם פונים לבנק על מנת לסיים את ההתקשרות, אלא אם מוצעת תוכנית יעילה אחרת לשיפור המצב.
באופן כללי, נושא עיבוד התשלומים בעבור אתרי פורנוגרפיה מפלג את תעשיית הבנקאות כבר זמן רב, ועובדים בתעשייה טוענים כי חשבונות הבנק שלהם נסגרו לאחר שבבנק גילו במה הם עוסקים.
באתר התשלומים פייפאל (PayPal), לדוגמה, מסרבים להתעסק בתשלומים של פורנהאב. כך גם כרטיסי אשראי של חברת אמריקן אקספרס (American Express), אינם מתקבלים באתר.