מחאת עובדי אמזון העולמית מגיעה בפעם השנייה לגרמניה: האיגוד המקצועי ורדי, אחד מאיגודי העובדים הגדולים בגרמניה, קרא לעובדי המחסן של אמזון במדינה לשבות היום (שני) בפעם השנייה בתוך שבוע כדי לשבש את הטיפול בהזמנות לאחר מכירות בלאק פריידיי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השביתה מתוכננת להתחיל הלילה, ולהימשך מחר. השביתה מגיעה לאחר צעדת מחאה בת שלושה ימים, שהחלה בחמישי האחרון והסתיימה בשבת, בה השתתפו יותר מ-500 עובדים.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד אמזון בצרפת
הפגנה נגד אמזון בצרפת
הפגנה נגד אמזון בצרפת
(צילום: רויטרס)
מאז 2013, מארגן האיגוד המקצועי שביתות באמזון בגרמניה - השוק הגדול ביותר של החברה אחרי ארה"ב. ורדי משתף פעולה עם איגודים אחרים, המקווים להכריח את חברת המסחר האלקטרוני להכיר בהסכמים קיבוציים, המתייחסים לעובדים בחברות קמעונאיות אחרות.
דובר אמזון אמר כי החברה הציעה משכורות והטבות "מעולות" ותנאי עבודה בטוחים, וכי כל אלה דומים לתנאים אצל מעסיקים גדולים אחרים באזור.
ענקית הקמעונאות האמריקאית נהנתה מהנסיקה במכירות ברחבי העולם בעקבות המגבלות למניעת התפשטות נגיף הקורונה אשר שלחו את הצרכנים לקנות אונליין. על רקע זה, מכוונים בוורדי למשכורות גבוהות יותר. כמו כן, ציינו שהעובדים לא היו מוגנים מספיק מפני התפשטות נגיף הקורונה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד אמזון בצרפת
הפגנה נגד אמזון בצרפת
הפגנה נגד אמזון בצרפת
(צילום: רויטרס)
בתוך כך, במהלך ה"בלאק פריידיי", התאספו שלשום עובדי אמזון ברחבי העולם לסדרת הפגנות מחאה על זכויות עובדים וצדק סביבתי. עובדים ב-15 מדינות, כולל ארה"ב, אירופה, מקסיקו ובנגלדש, קראו לענקית המסחר האלקטרוני להעלות את השכר, להפסיק את ההתנגדות לאיגודים ואת עקיפת חוקי המס, להעסיק מחדש עובדים שפוטרו לאחר שהתלוננו על בטיחות במקום העבודה ולהתחייב להגיע לאפס פליטות עד שנת 2030.
לטענת העובדים, בעת שחשבון הבנק של בעל החברה, ג'ף בזוס, תופח - הם מסכנים את חייהם.