תוכנית במחלוקת: ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש לפטר את ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור, שהתנגד אתמול (ד') לתוכנית המענקים לציבור ומתח ביקורת קשה על מהלכים קודמים שיזמה הממשלה בזמן משבר הקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פיטורי ראש אגף תקציבים אינם אפשריים אלא אם כן מי שממלא תפקיד זה מבצע עבירה או לא מקיים את הוראות הממשלה, מה שלא קיים במקרה של מרידור.
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר, ישראל כץ
(צילום: לע"מ )
אתמול מתח מרידור ביקורת קשה על התוכנית ואף הרים את קולו בדיון בעניינה. גם בכירים אחרים באוצר התנגדו לתוכנית וטענו ש"זו טעות חמורה לתת כסף למי שגר בווילה בכפר שמריהו או במגדלים בתל אביב. צריך לעזור למי שמובטל ולמי שמצוי בקשיים - ולא לכל האוכלוסייה". ואולם ראש הממשלה היסה אותם ואמר כי הוא זה שמחליט.
2 צפייה בגלריה
קרן טרנר אייל, מנכ"לית משרד האוצר, ושאול מרידור, ראש אגף תקציבים באוצר
קרן טרנר אייל, מנכ"לית משרד האוצר, ושאול מרידור, ראש אגף תקציבים באוצר
קרן טרנר אייל, מנכ"לית משרד האוצר, ושאול מרידור, ראש אגף תקציבים באוצר
(צילומים: דנה קופל ועמית שעל)
בכירי האוצר לא ידעו על התוכנית עד אתמול בצהריים, וגם אחר כך לא הכירו את פרטיה. כאשר נשאלה מנכ"לית המשרד קרן טרנר אייל מהם פרטי התוכנית, היא השיבה שאינה יודעת. גם יתר בכירי האוצר, שהתווכחו ביממה האחרונה על כל שקל שלא רצו לתת לעובדות הסוציאליות, נותרו המומים וכועסים.
גם בכירים בממשלה מתחו ביקורת על התוכנית של נתניהו ושר האוצר ישראל כץ. לפני מסיבת העיתונאים שבה הוצגה התוכנית, עודכנו ראשי כחול לבן על פרטיה והתנגדו לה. בהודעה רשמית של המפלגה נכתב: "כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך תוכנית אחראית וארוכת טווח שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם תישמר. כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה".
השרה לעניינים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן (כחול לבן), אמרה: "אסור לשפוך ים של כסף ללא הבחנה בין עשירים לעניים. זו לא תוכנית, זה פופוליזם".
שר הרווחה איציק שמולי (עבודה) תקף את התוכנית: "עדיף שהמסוקים עם המזומנים יפזרו את הכסף איפה שבאמת צריך - נכים, ילדים בסיכון וקשישים. העובדים הסוציאליים שובתים כבר עשרה ימים".
הביקורת נשמעה גם משורות הליכוד. ח"כ מיכל שיר אמרה: "יש לאפשר לאזרחים שלא זקוקים לכסף לוותר עליו כדי שילך למקומות שזקוקים לו יותר".
השתתפו בהכנת הכתבה: יובל קרני