בני זוג שרכשו לטענתם קורקינט חשמלי חדש מתוצרת "אינוקים" טוענים כי כשבועיים לאחר שנקנה הוא התלקח בסלון וגרם לשריפת מרבית הדירה. האירוע, נטען, גרם לקריסתה הכלכלית של המשפחה.
השניים, בעל ואישה עם שישה ילדים, הגישו אתמול לבית משפט השלום בתל אביב תביעה בסך 1.3 מיליון שקל נגד חברת כפיר נלי אחזקות ונגד המבטחת של הנתבעת.
3 צפייה בגלריה
קורקינט חשמלי נשרף תביעה
קורקינט חשמלי נשרף תביעה
הקורקינט מהדגם שנשרף
בתביעה, שהוגשה באמצעות ד"ר עו"ד קובי קפלנסקי ושגית צוברי ממשרד עו"ד משה קפלנסקי, טוענים בני הזוג מראשל"צ כי ב-31.3.2019 רכשו מחברת כפיר נלי אחזקות, המפעילה את חנות INOKIM לממכר קורקינטים חשמליים במתחם סינמה סיטי בעיר, קורקינט מדגם OX ב-8,100 שקל.
במסגרת התביעה נטען, כי חברת כפיר תיארה את המוצר באתר האינטרנט שלה כך: "... דגם OX מגיע עם בשורה חדשה בקטגוריית הקורקינטים החשמליים, כלי אולטימטיבי המשלב בין כוח ועמידות שטח גבוהה ללא כל התפשרות על קווי הדגל של אינוקים".
בתביעה נטען כי התובעים קיבלו את חשבונית הרכישה בלבד ללא דף מידע או תעודת אחריות עבור הקורקינט. "לאחר שימוש של כשבוע אירעה תקלה בקורקינט שלא התניע וחדל מלעבוד. התובע מסר את הקורקינט למעבדת השירות של הנתבעת. לאחר כ-20 דקות הושב הקורקינט לתובע לאחר שתוקן במעבדת השירות של הנתבעת".
התובע טוען כי ב-12.4.2019, כשהתכוון לשוב מעבודתו לביתו באמצעות הקורקינט, שוב הקורקינט לא הניע: "התובע יצר קשר עם נציג הנתבעת ותיאם עימו כי הוא יגיע ביום ראשון לבית התובעים על מנת לקחת את הקורקינט לתיקון חוזר".
אולם, בתביעה נטען כי בלילה שבין שבת וראשון, "בסמוך לחצות נשמע פיצוץ עז מכיוון סלון הבית. התובעים הבחינו בהתלקחות של הקורקינט, עת עפים חלקים ממנו, כשכל אחד מהם יצר מוקד אש חדש ובתוך שניות הסלון כולו התלקח. כתוצאה מהתקלחות הקורקינט תרמילי הסוללות וחלקי הקורקינט עפו למספר מוקדים בסלון וגרמו להתפשטות השריפה. יודגש כי הסוללות האמורות הן מקוריות". התובעים מציינים כי חילצו את ילדיהם מהדירה, שכבר הייתה אפופת אש ועשן. כתוצאה מהאירוע התובעים וילדיהם נפגעו ופונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.
3 צפייה בגלריה
קורקינט שרוף תביעה
קורקינט שרוף תביעה
הקורקינט השרוף. "פיצוץ עז"
בתביעה נטען כי "כתוצאה מהאירוע נגרמו נזקים כבדים לרכוש; מבנה הדירה ותכולתה נשרפו כמעט כליל, לרבות הקירות, התקרות, הדלתות, החלונות, מערכות החשמל והאינסטלציה וכן מרבית פריטי התכולה".
בתביעה נכתב גם כי מדו"ח חקירת הדליקה שנערך על ידי שירותי כבאות והצלה ראשל"צ עלתה המסקנה כי "'לאור העובדות והממצאים, ובנוסף עדות בעל הדירה, ניתן להניח בסבירות גבוהה מאוד שהדליקה פרצה מכשל חשמלי בקורקינט שעמד בכניסה לסלון'". עוד נטען כי שמאי מטעמם העריך את הנזק שנגרם לתובעים מהשריפה בכ-1.1 מיליון שקל, וכי חוקר שריפות מטעמם בדירה כתב בדו"ח: "גורם השריפה נובע מכשל חשמלי במערך סוללות נטענות של קורקינט חשמלי בסלון".
3 צפייה בגלריה
עו"ד קובי קפלנסקי
עו"ד קובי קפלנסקי
עו"ד קובי קפלנסקי

"קרסנו כלכלית"

התובעים טוענים כי קרסו כלכלית בעקבות אירוע השריפה. "כלל רכושם של התובעים ותכולת ביתם, לרבות: רהיטים, ביגוד, כלי מטבח, מכשירי חשמל וכו' עלו בלהבות וברגע אחד מצאה עצמה משפחת התובעים מחוסרת כל", נטען. "משפחת התובעים הפכה ממשפחה נורמטיבית מן היישוב למשפחה הנתמכת בשירותי הרווחה של עיריית ראשון לציון. התובעים נזקקו לקבלת תרומות מכל סוג, לרבות מזון וביגוד וכן נאלצו ליטול הלוואות מהוריהם בכדי שיהיה באפשרותם להמשיך ולקיים את משפחתם".
בנוסף נטען, כי "אם לא די בכך, מקום עבודתו של התובע הודיע על פיטוריו בשל היעדרויותיו, לצורך טיפול בנזקים ובשיפוץ הבית, ובכך ספגה משפחת התובעים מכה כלכלית נוספת". עוד נטען כי "כפועל יוצא מנזקי השריפה ומהתחמקות הנתבעת מאחריותה לאירוע, בחודש ספטמבר 2019, עם תחילת שנת הלימודים, התובעים וילדיהם שבו בלית ברירה להתגורר בביתם וזאת על מנת שלא לנתק את ילדיהם ממסגרות הלימודים. התובעים וילדיהם שבו להתגורר בבית בלי חלונות וללא מטבח ראוי לשימוש".
טרם הוגש כתב הגנה.
מאינוקים נמסר: "אינוקים היא חברת הקורקינטים המחמירה ביותר בנוהלי הבטיחות בארץ. כל לקוח חותם על הוראות בטיחות שמציינות במפורש (לפי הוראות רשות הכיבוי) שאסור לטעון בתוך דירות מגורים. הנושא בהליכים משפטיים ולכן נימנע מלהתייחס למקרה הספציפי".