סכסוך משפטי נוקב בין נאמני התיאטרון הלאומי "הבימה" למנכ"לית לשעבר, אודליה פרידמן ועוד 18 נושאי משרה לשעבר בתיאטרון לרבות דירקטורים. הנאמנים טוענים במכתב התראה שהעבירו בינואר האחרון לנושאי המשרה לשעבר כי בתקופה בה הם כיהנו בתפקידם "נגרמו לחברה נזקים משמעותיים אשר הובילו את הבימה לחדלות פירעון".
למעשה, הנאמנים, עו"ד דורית לוי טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב רואים בנושאי המשרה לשעבר כאחראים לכלל החובות, ההפסדים והנזקים שנגרמו להבימה שנאמדים בין 45 מיליון שקל (לגישת החברה) ל-75 מיליון שקל (לעמדת הנושים והמדינה).
2 צפייה בגלריה
מנכ"לית הבימה לשעבר, אודליה פרידמן
מנכ"לית הבימה לשעבר, אודליה פרידמן
מנכ"לית הבימה לשעבר, אודליה פרידמן
(צילום: מרב יודילוביץ')
את מכתב ההתראה העבירו הנאמנים לנושאי המשרה לשעבר באמצעות עו"ד ד"ר קובי קפלנסקי בינואר האחרון. לעומת זאת, היום (א') שלחה המנכ"לית לשעבר אודליה פרידמן מכתב תגובה חריף לנאמנים באמצעות עוה"ד זוהר לנדה ואייל נחשון ממשרד ברנע ג'פה לנדה ושות', בו היא דוחה טענת הנאמנים.
פרידמן טענה כי הנאמנים של הבימה "בחרו לצאת למסע דיג פסול וחובק כל, בניסיון לדוג אשמים ואחראים למצבו הפיננסי של התיאטרון, מתוך תקווה כי שמא כך יעלה בחכתם דג שמן אשר ניתן באמצעותו או באמצעות הגורם המבטח מטעמו להעשיר את מרכולתם". המכתב תגובה נשלח גם מטעם הדירקטורים לשעבר אסתר פולני אפלבאום, אלון צדוק, עינב בן עמי ויוסף שחק וכן הסמנכ"ל לשעבר בני צרפתי ומנהל הכספים לשעבר יגאל ספיבק.
2 צפייה בגלריה
זוהר לנדה
זוהר לנדה
עו"ד זוהר לנדה
(צילום: נמרוד גליקמן)
במסגרת המכתב טענו השבעה כי פעלו על פי שורת הדין ומילאו תפקידיהם בנאמנות ובמסירות, תוך הקפדה אחר מילוי חובותיהם לטובת קידום מטרותיו של התיאטרון. עוד נטען במכתב התשובה שנשלח היום לנאמנים כי "מתמיהה ומקוממת היא העובדה כי למרות שמכתבך מוען כלפי לא פחות מ-19 גורמים שונים, הנמען המרכזי והעיקרי דווקא בקשר עם טענות הנאמנים נעדר משום מה ממכתבך. הכוונה היא כמובן לגורמים הרלוונטיים מטעם המדינה, אשר כפי שוודאי ידוע לנאמנים היטב, הם אלה האחראים הבלעדיים למצבו של התיאטרון הלאומי של מדינת ישראל".
עוד נטען כי חרף הקשיים הרבים שחווה התיאטרון "והקשיים שהערימה המדינה בפרט - במהלך השנים האחרונות – היא תקופת כהונתם של מרשינו פחת גירעונו של התיאטרון, הערת העסק החי שספג בעבר נמחקה והוא מנוהל באיזון ואף ברווח תפעולי מזה מספר שנים והכול בזכות הניהול הנכון והאחראי של מרשינו".