משבר התעופה: ארבעה חודשים לאחר שנושאי התפקידים הבכירים באל על ויו"ר הדירקטוריון החליטו לוותר על תגמול בגובה של 20% משכרם החודשי, דירקטוריון חברת התעופה הודיע היום (ד') על שורת קיצוצים נוספים לנושאי המשרות הבכירים בחברה ולחברי דירקטוריון חיצוניים ודירקטורים בלתי תלויים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בין היתר, שכרו החודשי של יו"ר הדירקטוריון, אלי דפס, יקוצץ בסכום של 70% כך שיקבל בפועל תשלום בגובה 30% בלבד. בנוסף, מדרגת הגמול השנתי עבור השתתפות חברי הדירקטוריון בישיבות תעמוד על המדרגה הנמוכה.
2 צפייה בגלריה
מטוס של אל על
מטוס של אל על
מטוס של אל על
(צילום: Gettyimages)
בחברה ציינו כי ההחלטה תכנס לתוקף החל מה-1 ביולי ועד ל-31 באוקטובר 2020. החברה הודיעה בדיווח לבורסה על הקיצוצים וציינה כי "לאור מצבה הכספי של החברה בעקבות משבר הקורונה מעדכנת החברה כי ועדת ביקורת ותגמול ודירקטוריון החברה אישרו ביצוע הפחתות נוספות".
2 צפייה בגלריה
אלי דפס
אלי דפס
יו"ר דירקטוריון אל על, אלי דפס
(צילום: מוטי קמחי)
חברת התעופה פרסמה את הודעתה על הקיצוצים במקביל לפגישה שמקיימים נציגי ההנהלה עם ועד הטייסים בתיווך ההסתדרות כחלק מניסיון לחתום על הסכם עבודה. שלושה מתוך ארבעת סקטורי העובדים באל על כבר חתמו על הסכמי עבודה קיבוציים וכעת ועד הטייסים עלול למנוע מחברת התעופה לקבל סיוע כספי בערבות מדינה שיציל אותה מפני קריסה כלכלית.