פרשת אלדד פרי: קרן אקספו, קרן למימון חוץ בנקאי שמעניקה אשראי בעיקר בתחום הנדל"ן, הגישה היום (ב') בקשה למתן צו פתיחת הליכים נגד אלדד פרי, בעלי קבוצת הנדל"ן פרי נדל"ן, בטענה כי הוא חדל פירעון. במסגרת הבקשה, הקרן ביקשה צו שיאסור על פרי לבצע פעולות בכל נכסיו, כספיו וזכויותיו בארץ ובחו"ל וכן למנות נאמן זמני מטעם בית משפט לצורך איתור ושמירה על נכסיו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בבקשה, אשר הוגשה לבית המשפט השלום בראשון לציון על ידי עו"ד גבריאל רובנבך (כנאמן עבור מלווים אחרים), המבקשים טוענים כי הם נושים של פרי בסכום של כ-198 מיליון שקל, שהגיע למועד פירעונו ולא נפרע.
1 צפייה בגלריה
אלדד פרי, בעל השליטה בקבוצת הנדל"ן אלדד פרי
אלדד פרי, בעל השליטה בקבוצת הנדל"ן אלדד פרי
אלדד פרי, בעל השליטה בקבוצת הנדל"ן אלדד פרי
(צילום: עמית שעל)
הבקשה הוגשה באופן אישי נגד פרי במקביל להליכים שננקטו על ידי הקרן כנגד חברות בקבוצת אלדד פרי למימוש בטחונות. אולם, יודגש כי ההליכים המשפטיים כנגד חברות הקבוצה הוקפאו עקב צו הקפאת הליכים שניתן על ידי בית המשפט המחוזי מרכז ומונו שני נאמנים לקבוצה.
הנאמנים, עו"ד גונן קסטנבאום ועו"ד אהוד גינדס, הגישו בשבוע שעבר דו"ח בו ציינו כי יש לפעול לשיקום הקבוצה. קרן אקספו מתנגדת להקפאת ההליכים לחברות שבשליטת פרי ומבקשת את ביטולה ביחס לנכסים המשועבדים לזכותה.
מקרן אקספו נמסר היום כי "מתוך אחריות לכספי המשקיעים ומציאת פתרון לטובת הרוכשים, החליטה קרן אקספו להגיש לבית המשפט בקשת פשיטת רגל אישית נגד אלדד פרי, החתום באופן אישי כלווה (ולא רק החברות 'פרי נדלן' ו'פרי אסטרטגיות'). אנו קוראים לנאמנים ולכל מי שנפגע כספית מאלדד פרי להצטרף לבקשה זו".
קבוצת אלדד פרי הוקמה בשנת 2013 על ידי אלדד יוסף פרי כחברת החזקות העומדת בראש קבוצת חברות העוסקת בעיקר בארגון קבוצות רכישה בענף הנדל"ן. נאמני קבוצת אלדד פרי תקפו בשבוע שעבר את קרן אקספו. הנאמנים טענו כלפי הקרן, שלאחרונה הגישה בקשה למנות כונס נכסים על פרויקט של הקבוצה, כי היא פועלת באופן דורסני.
עוד טענו הנאמנים כי "אם טענת אקספו שמשבר הקורונה גורם לירידת מחירים, הרי איזה טעם יש לממש את השעבוד עכשיו? יש להמתין דווקא לעליית מחירים. ברם, אקספו לא באמת מעוניינת ומתייחסת לכלל הנושים ומה עדיף עבורם, אלא היא רואה ופועלת דרך האינטרס הצר שלה בלבד - מכירה עכשיו - גם במחיר נמוך שיפגע בנושים האחרים".
מנגד, הגיב עו"ד חגי אולמן, בא כוחה של קרן אקספו, וטען כי "ברור לכל היום ודאי לנאמנים כי קבוצת פרי חייבת סכומי עתק - מאות מיליוני שקלים ואולי יותר לנושים רבים ביותר, אשר לפי המתברר עתה, אותם רימתה, עשקה והונתה. קשה להבין כיצד בנסיבות אלו מציעים הנאמנים הליך הבראה לקבוצה. את קבוצת פרי לא צריך להבריא ואין הצדקה להבריא".
מקבוצת אלדד פרי נמסר בתגובה כי "מדובר בהליך סרק נקמני שכל מטרתו הפעלת לחץ מיותר על חברי הקבוצות. כספה של קרן אקספו מובטח במסגרת הליך הקפאת ההליכים. אולם היא מסרבת להמתין ומעדיפה שהקרקעות ימכרו במחיר הפסד תוך רמיסת הזכויות של חברי הקבוצה ובלבד שהם יקבלו את כספם במלואו.
"הנאמנים קבעו בדו"ח שהגישו כי לקבוצה יש פוטנציאל לשיקום, אקספו מתעקשת לחבל בהליך מתוך אינטרסים פרטיים ומתוך מטרה לפגוע בחברי הקבוצות ובנושים האחרים. אנו מאמינים שבית המשפט לא יתן לכך יד".