הבורסה בתל אביב ננעלה באדום ביום שלישי רצוף של ירידות - הרצף הקודם של יותר משני ימים שליליים היה בין 4 ל-12 במרץ, אז רשמה הבורסה שישה ימי ירידות רצופים. המדדים ת"א 35 ות"א 125 נפלו היום ב-2.1%, מדד הבנקים צנח ב-4%, אחרי שבמהלך רוב היום רשם ירידה מתונה יותר.
לאומי נפל ב-5.7%, פועלים מחק 4.2%, דיסקונט ירד ב-2.3%, מזרחי טפחות ב-1.9% ובינלאומי ב-1.4%. קבוצת דלק הובילה את ת"א 35 וזינקה ב-14.4% ברקע נסיקת מחירי הנפט בסוף השבוע, פער ארביטראז' הקפיץ את פריגו ב-6.1%. בצד האדום של מדד הדגל - מבנה נחתכה ב-9.6%, אמות איבדה 6%, בזן נפלה ב-5.7%. עוד במניות האנרגיה - רציו קפצה ב-6.9%, נאוויטס פטרוליום התחזקה ב-4.1%, מדד ת"א נפט וגז טיפס ב-3.2%.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הנסיקה במחירי הנפט

ברקע למסחר היום, הירידות שנרשמו במדדים בשישי בניו יורק - דאו ג'ונס נסוג ב-1.7%, נאסד"ק ו-S&P 500 ירדו ב-1.5% כ"א.
חשוב לא פחות, הנסיקה של הנפט בסוף השבוע - בהמשך להודעה של הנשיא טראמפ בעניין הקיצוץ הקרוב בתפוקה של אופ"ק-רוסיה. טראמפ הודיע בחמישי כי שוחח עם מנהיגי סעודיה ורוסיה והוא צופה כי בקרוב הן יקבלו הסכמה משותפת על קיצוץ של 10 מיליון חביות נפט ליום.
בתגובה להודעה זינק ה-WTI ביום חמישי ב-24.7% וביום שישי ב-12% נוספים - הברנט טיפס ב-17.8% בחמישי והוסיף עלייה של 13%.
עם זאת, בינתיים נדחה המפגש (הוירטואלי) של ארגון אופ"ק והמדינות הלא חברות שהיה אמור להתקיים מחר - כך דיווחה אתמול רשת CNBC. לאחר ההודעה של הנשיא טראמפ בחמישי, ההערכות היו שהמפגש יוקדש לאפשרות הצמצום בתפוקת הנפט, ועתה לא ברור כיצד יגיבו מחירי הנפט מחר לדחייה, ובהתאם, החברות הרלוונטיות. ברקע לדחייה (לפי דיווחים), האשמות הדדיות בין רוסיה לבין סעודיה בעניין הנפילה של מחירי הנפט.
שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן הגיב לטענות שיצאו מגורם רשמי רוסי שלא הזדהה, לפיה סעודיה פתחה במלחמת מחירים על מנת לפגוע בתעשיית הנפט האמריקנית: "ההצהרות הן שקריות. רוסיה היתה זו שסירב להסכם, בשעה שיתר 22 המדינות ניסו לשכנע אותה לבצע קיצוצים נוספים בתפוקה ולהאריך את ההסכם הקיים", אמר השר הסעודי (הדברים נמסרו על ידי סוכנות הידיעות של הממלכה).

מחר: החלטת ריבית בבנק ישראל

בורסת תל אביב נכנסת הבוקר לשבועיים של מסחר חלקי ביותר בשל חג הפסח, כשרגע לפני החג צפויה החלטת ריבית של בנק ישראל: הנגיד אמיר ירון צפוי לפרסם מחר בשעה 16:00 את המדיניות המוניטארית המעודכנת שלו (הריבית עומדת כיום על 0.25%), ובימים טרופים אלה, כל הודעה של הבנק המרכזי הופכת למשמעותית במיוחד, עם אפקט ציבורי לא פחות מכלכלי.
כך יראה המסחר בשבועיים שלפנינו: בימים רביעי-חמישי השבוע לא יתקיים מסחר בשל החג; בשבוע הבא לא יתקיים מסחר בימים שלישי-רביעי בשל חג שביעי של פסח; בימי חול המועד, ראשון ושני הבא, יתקיים מסחר חלקי שיסתיים ב-14:25, כמקובל בבורסה בימים אלה.
פורסם לראשונה: 07:49, 05.04.20