חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה של אתי אלישקוב צפויה להגיש היתר לשווק ביטוחי חיים ולהשיק פוליסות חיסכון פיננסיות. החברה הודיעה כי גייסה 8.75 מיליון שקל מבית ההשקעות אלטשולר שחם (2.5% מהחברה) ויאיר לוינשטיין (מנכ"ל ושותף בחברת הגמל של אלטשולר שחם) שרכש 2.5% נוספים לפי שווי של 175 מיליון שקל לחברת הביטוח. ליברה פועלת מזה שנה וחצי בתחום הביטוח הכללי (ביטוחי רכב ודירות). המשקיעים החדשים קיבלו אופציה להגדלת ההשקעה ב-5% נוספים לפי שווי של 200 מיליון שקל.
את סכום ההשקעה שקיבלה תוסיף ליברה להון עצמי של 15 מיליון שקל במטרה להגיע להון עצמי מינימלי של 25 מיליון שקל הנדרש כדי לקבל רישיון לשיווק ביטוחי חיים.
1 צפייה בגלריה
אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה
אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה
אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה
(צילום: עמית שעל)
ההשקה של ביטוחי החיים צפויה עוד השנה. ליברה תנסה לחולל תחרות בשיווק הריכוזי של ביטוחי החיים שנרכשים בעת לקיחת משכנתה דרך סוכנויות הביטוח של הבנקים וכן בשיווק ביטוחי חיים שמשווקים על ידי חברות הביטוח.
השיווק של ביטוח החיים צפוי להיות דיגיטלי וליברה צפויה להציע מחירים שוברי שוק. בכוונת ליברה להיכנס גם לתחום פוליסות החיסכון הפיננסיות.
אלישקוב, שניהלה בעבר את הכשרה ביטוח, אחראית על השקת הפוליסות הפיננסיות "בסט אינווסט" שבהן הכשרה היא בעיקר הגוף המתפעל, ואת ההשקעות היא מגלגלת למנהלים חיצוניים כמו אלטשולר, פסגות, מיטב־דש ואחרים. היא צפויה לפעול במודל דומה גם בליברה, שתציע הצטרפות דיגיטלית בדמי ניהול מופחתים.
כיום דמי הניהול שגובים על פוליסות החיסכון נעים סביב 1%. לאחרונה נכנסה לשוק הזה ביטוח ישיר שמציעה פוליסות חיסכון בדמי ניהול של 0.5%.
מלשכת סוכני הביטוח נמסר בתגובה: "הצפת הציבור במכירת פוליסות באמצעים ישירים, או דרך מוקדנים עם הכשרה מינימלית, פוגעת בציבור כאשר מגיע המועד שבו צריך לממש את הפוליסה. סוכן הביטוח הוא הגורם המקצועי עם ההכשרה הרלוונטית ביותר לצורך רכישת פוליסות ביטוח. צר לנו שאלו שבנו את הונם מהסוכנים מפנים כעת עורף בצורה גסה, כשאת המחיר בסופו של יום ישלם הציבור".