מינוי בכיר חדש במשרד האוצר. שאדי עאזם מונה היום (חמישי) לסגן בכיר לממונה על השכר, קובי בר נתן, וימונה לראש היחידה לאכיפת חריגות שכר באגף השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר. זהו מינוי בכיר שני בימים האחרונים באוצר, לאחר ההחלטה למנות את יהלי רוטנברג לחשב הכללי באוצר. מינוי רוטנברג מצריך עדיין את אישור הממשלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שאדי עאזם החל את דרכו במשרד האוצר בשנת 2006 ככלכלן ביחידת האכיפה ובשנת 2013 מונה לתפקיד סגן ראש יחידת האכיפה.
1 צפייה בגלריה
סגן הממונה על השכר הנכנס, שאדי עאזם
סגן הממונה על השכר הנכנס, שאדי עאזם
סגן הממונה על השכר הנכנס, שאדי עאזם
(צילום: דוברות משרד האוצר)
בתקופת עבודתו ביחידה הוביל עאזם מספר הסכמים משמעותיים להסדרת חריגות שכר, שהביאו לחסכון כספי ציבור במעל למיליארד שקל, ביניהם הסכמים באוניברסיטת בר אילן ובאוניברסיטה העברית, הסכם בחברת החשמל והתעשייה האווירית. בנוסף, קידם עאזם הכנסת טכנולוגיות חדשות לשימוש היחידה והיה אחראי על פיתוח תחום ביקורות העומק.
עאזם, בן ה-43, הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה ותואר שני בכלכלה, שניהם מהאוניברסיטה העברית. הוא נבחר לראש יחידת אכיפות השכר בתום הליך מכרזי שארך מספר חודשים.
יחידת האכיפה הוקמה במטרה לפעול להשבת כספים ששולמו שלא כדין בגופים המתוקצבים והנתמכים. פעילות היחידה תורמת לשמירה על הקופה הציבורית, מובילה לחיסכון משמעותי בכספי הציבור ומאפשרת לממשלה ולגופים הציבוריים לייעד כספים אלה לרווחת הציבור. החיסכון המצטבר למדינה בעשור האחרון לקופת המדינה כתוצאה מפעולות היחידה עומד על מעל שבעה מיליארד שקל.
הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, אמר היום, כי "אני מברך על הבחירה ומשוכנע שראש היחידה החדש, שאדי עאזם, יוביל את היחידה להישגים חשובים כך שהמשאבים הציבוריים יוקצו לצרכים אליהם יועדו ולרווחת הציבור".
בינתיים עדיין ממתינים באוצר למינויו של מנכ"ל קבוע, במקומה של קרן טרנר-אייל שהתפטרה לפני 20 יום. לפי שעה משמש כממלא מקום המנכ"ל באופן זמני ערן יעקב, מנהל רשות המסים. מינויו הזמני יהיה כנראה עד לשלושה חודשים.
כמו כן, לא מונה עדיין ראש אגף תקציבים קבוע, במקומו של שאול מרידור, שהתפטר בחודש שעבר. כממלא מקום זמני מונה סגן ראש אגף התקציבים, יוגב גרדוס.
שר האוצר, ישראל כץ, כבר הציע בימים האחרונים את שני התפקידים לאנשי כלכלה בכירים, אולם אלה לא השיבו עדיין בחיוב לפנייתו.