ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (שלישי) מתן מענק סיוע של 1,000-4,500 שקל לחיילים ומתנדבי שירות לאומי שסיימו לשרת ב-2020. את האישור קבעה ועדה משותפת לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, בראשות ח"כ חיים כץ. בכך תוקן חוק קליטת חיילים משוחררים, כך שיעניק מענק סיוע חד פעמי לכלל החיילים, משרתי השירות הלאומי ומשרתי השירות הלאומי-אזרחי שסיימו או יסיימו לשרת בשנת 2020, כאשר הסיבה היא מצבם הקשה במשבר הקורונה.
על פי הצעת החוק שאושרה, חיילים ומשרתים ששירתו 22 חודשים לפחות יקבלו 1,800 שקל, וחיילים ומשרתים ששירתו מעל שנה יקבלו 1,000 שקל. חיילים בודדים וחיילים שבזמן שירותם הוכרו כזכאים לתשלומי משפחה, יקבלו סיוע מוגדל של 4,500 שקל.
1 צפייה בגלריה
חיילים
חיילים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
כמו כן, לדרישת יו"ר הוועדה נוספו לזכאות למענק המוגדל גם משרתי שירות לאומי-אזרחי, שקיבלו בעת שירותם דמי כלכלה כנשואים או כנשואים עם ילד אחד לפחות, וכן משרתי שירות לאומי שהיו נשואים בעת שירותם.
יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ אמר כי "הכנסנו לזכאות למענק מוגדל היום עוד אלפי אנשים שלא היו אמורים לקבל אותו בהתחלה. אם נראה שמשבר הקורונה מתארך נעשה מאמץ גדול להאריך את תקופת הזכאות גם למשתחררים ב-2021".
על פי הצעת החוק, המענק ימומן ברובו על ידי משרד האוצר (120 מיליון שקל) והיתר על ידי משרד הביטחון (12 מיליון שקל). על פי ההערכות, הגדלת הזכאות למענק המוגדל שיזמה הוועדה תגדיל את עלות הצעת החוק בכ-10 מיליון שקל נוספים.
מענק הסיוע יינתן בתוך 30 יום מיום השחרור או עד 31 בדצמבר 2020, לחיילים שכבר שוחררו, באמצעות הקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון.