לראשונה בישראל: לאחר הסגר ניתן יהיה להמיר שקלים למטבע הדירהם האמירתי בנמל התעופה בן גוריון. השירות יינתן ללקוחות כל הבנקים, 24 שעות ביממה, בסניף של בנק הפועלים בנמל התעופה. כך נודע היום (שבת) ל-ynet. על פי התחזיות, איחוד האמירויות צפוי להיות יעד תיירותי מועדף על הישראלים כבר בחודשים הקרובים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מטבע ההמרה של דירהם אמירתי [AED] ביחס לשקל כיום הוא כ-1 דירהם ל-0.92 שקלים, אולם יש לזכור כי ההמרה בשדה התעופה כרוכה בעמלה, ובשער המרה גבוה יחסית. בנוסף, ייתכן שבנקים נוספים יאפשרו את ההמרה בהמשך, בעמלות המרה שונות.
אם מזמינים מראש דירהם בשווי של מעל ל-100 דולר, העמלה הצפויה בבנק הפועלים היא 0.095%. אם קונים במקום, העמלה היא 0.19%. עד שווי 49 דולר בהזמנה מראש העמלה היא 1.95 דולר, במקום העמלה היא 3.3 דולר. העמלה על דירהם בשווי בין 49 דולר ל-99 דולר בהזמנה מראש היא 2.75 דולר ובמקום העמלה תהיה 5.5 דולר.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מטבע חוץ
אילוסטרציה מטבע חוץ
אילוסטרציה, מרה למטבע חוץ
(צילום: shutterstock)
ישנם כ-30 סוגי מטבעות זרים שניתן להמיר כיום בנמל התעופה בן גוריון, בהם הדינר הירדני והלירה המצרית, וכעת יצטרף אליהם לראשונה גם המטבע מהמפרץ הפרסי.
כפי שנמסר, אפשר יהיה או לעמוד בתור בדלפק ולהמיר את הכסף או להיכנס לאתר בנק הפועלים ולהזמין מראש את הדירהם, גם באמצעות כרטיס אשראי. בנוסף, ניתן יהיה לבחור את סוג שווי השטרות - בשווי של 50, 100, או 200 דירהם.
המטבע האמירתי מגיע לישראל לאחר שבנק הפועלים חתם על הסכמי שיתופי פעולה עם שני הבנקים הגדולים באיחוד: NBD ו-FAB. בשבועות האחרונים, מתחרים ביניהם הבנקים הגדולים בישראל על שוק הבנקאות והעסקים בין ישראל לאמירויות. לאחרונה אף יצאו משלחות של בנק לאומי ובנק הפועלים לאבו אבי ולדובאי ונפגשו שם עם בכירי הבנקאים באמירויות ועם אנשי עסקים מובילים.
בחודש שעבר נחתם כבר עם האמירויות הסכם ראשון לשיתוף פעולה פיננסי על ידי הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג. השר לפיתוח אזורי, אופיר אקוניס, הודיע כי ההערכות הן למסחר מיידי בהיקף של 500 מיליון דולר בין שתי המדינות.
2 צפייה בגלריה
המטוס
המטוס
מטוס המשלחת שטסה לחתום על ההסכם בארה"ב
(צילום: איתמר אייכנר )
לאחר הודעת נשיא איחוד האמירויות על ביטול החרם הכלכלי על ישראל, הגיש השר לשיתוף פעולה אזורי את תוכנית שיתופי הפעולה הראשוניים המומלצים לקיים אל מול מדינות האיחוד. בין השאר, התקיימה פגישה אצל ראש המל״ל עם מנכ״לי משרדי הממשלה הרלוונטיים, שם נקבע כי מתווה שיתופי הפעולה עם האיחוד יבוצע על ידי המשרד לשיתוף פעולה אזורי.
בין שיתופי הפעולה העיקריים שעומדים על הפרק: הקמת אזור תעשייה משותף בשער הירדן, מיזמים משותפים לאנרגיה ירוקה ומים, בניה וחקלאות מדברית ואקולוגית, קידום מחקרים ותוכניות מחקר משותפות, הדברה ביולוגית לחקלאות ומיזמי סביבה נוספים.
עוד על הפרק: שילוב חברות וסטארט-אפים ישראליים בפיתוח מערך הסייבר ובמערך הפיתוח הטכנולוגי באיחוד האמירויות, הקמת ערים חכמות בישראל על פי המודל האמירתי, פתיחת נתיב להעברת סחורות מאירופה דרך נמל לחיפה למדינות המפרץ והשמת רשת מסילות ברזל בין ישראל, ירדן, ערב הסעודית ומדינות המפרץ. התוכנית מתייחסת גם לתחומים הפיננסים, הרפואיים והתיירותיים.