2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
נפתלי בנט
(צילום: יונתן זינדל)
ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, יזכה בקרוב להכנסה בלתי צפויה של 12 מיליון שקל, אחרי מס, בשל הנפקה בנאסד"ק של חברת "פיוניר", בה השקיע בשנת 2008 כרבע מיליון שקל.
החברה, העוסקת בתחום הפינטק, תבצע בקרוב הנפקה בנאסד"ק בשווי של כשלושה מיליארד דולר. לפי דיווח בפורבס ישראל, בנט השקיע בחברה כאשר הייתה בראשית דרכה ועדיין חברה קטנה ואלמונית למדי. בסביבתו אישרו את הדברים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כתוצאה מההנפקה, ירוויח בנט 5 מיליון דולר (16.25 מיליון שקל), שמהם יהיה עליו לשלם בארץ לרשות המסים 1.25 מיליון דולר. בכך, תתעשר גם קופת רשות המיסים בכארבעה מיליון שקל.
זהו לא האקזיט הראשון ולא השני שירשום בנט. בשנת 2005 הרוויח בנט כמה מיליון נוספים, כאשר חברת סאיוטה, שעסקה בתחום פתרונות אבטחה ואמצעים נגד הונאה בנקאית, נמכרה לחברת RSA Security בעבור 145 מיליון דולר.
כמה שנים לאחר מכן, בשנת 2013, הרוויח בנט פעם נוספת ממכירת חברת סולוטו, בה שימש בנט כמנכ"ל לתקופה קצרה, על ידי אשוריון האמריקנית בכ-130 מיליון דולר.

ברקע: נחשפו עיקרי ההסכם הקואליציוני בין בנט ללפיד

במקביל, כמה שעות אחרי שיו"ר הכנסת יריב לוין הכריז כי עלה בידו של יו"ר יש עתיד להרכיב ממשלה, מתפרסמים הערב (יום ב') פרטים על עיקרי ההסכמים של הקואליציה החדשה וכן קווי היסוד של הממשלה החדשה.
2 צפייה בגלריה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
ראשי מפלגות של הממשלה החדשה
(צילום: רענן כהן)
ההסכמים הקואליציוניים ייחתמו בין ימינה של ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט ליש עתיד של ראש הממשלה החליפי המיועד יאיר לפיד, ובמקביל בין שש המפלגות האחרות בקואליציה למפלגת יש עתיד. כלומר, ימינה חתומה רק על הסכם אחד - מול לפיד.
ההסכם הקואליציוני בין ימינה ויש עתיד יהווה "הסכם גג" שיחייב את כלל סיעות הקואליציה ויצורף כנספח לכל ההסכמים. מהעבר השני, ההסכמים שנחתמו בין יש עתיד למפלגות השונות מחייבים את המפלגות החותמות.
עוד נקבע כי צירוף סיעות נוספות לקואליציה לאחר הקמת הממשלה ייעשה בהסכמת ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי.