למרות הקורונה: חברת מגדלי גינדי TLV הודיעה היום (ג') כי השלימה את רכישת מתחם השוק הסיטונאי מידי חברת השוק הסיטונאי ועיריית תל אביב, בעלות המגרש. החברה, בבעלות משותפת של מנור גינדי, אורי לוי וכפיר גינדי, העבירה את התשלום האחרון בסך כחצי מיליארד שקל (525 מיליון שקל) עבור רכישת חלקת הקרקע בפרויקט גינדי TLV, עליה מוקם בימים אלה המגדל הרביעי והאחרון בפרויקט, שהיקפו נאמד בלמעלה מ-4 מיליארד שקל.
ביולי השנה ביקשה החברה מעיריית תל אביב לדחות את התשלום בשל קשיי מכירות בעקבות משבר הקורונה. התשלום היה אמור להגיע לבעלות הקרקע עוד בדצמבר 2019, אולם כבר אז נדחה המועד לדצמבר 2020. לפני חצי שנה, כאמור, הגישה החברה בקשה לדחייה עד דצמבר 2021, אולם כעת בזכות האצת המכירות המוקדמות (פריסייל - על הנייר), הצליחה החברה להשלים את מלוא הרכישה.
1 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט גינדי TLV
הדמיית פרויקט גינדי TLV
פרויקט גינדי TLV
(הדמיה: וויופוינט)
פרויקט מגדלי גינדי במתחם TLV ממוקם במשולש הרחובות החשמונאים, קרליבך ומנחם בגין בתל אביב על שטח של 59 דונם. הוא כולל 4 מגדלים בני 48 קומות עם 1,540 יחידות דיור, שמחירן הממוצע למ"ר עומד על כ-44 אלף שקל. עד כה הושלמה בניית שני המגדלים הראשונים, הכוללים 770 דירות, כאשר כ-700 דירות כבר אוכלסו. המגדל השלישי נמצא בשלבי בנייה ושיווק מתקדמים ונותרו בו דירות אחרונות, והבניין הרביעי נמצא בשלבי בנייה ופריסייל.
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, החברה נמצאת בימים אלה במו"מ מתקדם עם תושב חוץ לרכישת דירת הפנטהאוז הענקית שנותרה למכירה במגדל הראשון בפרויקט גינדי TLV בעיר לצרכי מגורים. לנכס הוצמד בשנת 2017 תג מחיר של כ-130 מיליון שקל, וזאת הסיבה לכך שהוא עומד למכירה מזה שלוש שנים וטרם נחתמה עסקה.
לדברי המנכ"ל אבי זמיר, "הקדמת התשלום היא תוצר של קידום תהליכים מקצועיים ותכנון מדויק של התהליך הכולל, תוך הקדמת מסירת שני המגדלים הראשונים שאוכלסו בהצלחה במהלך 2020. החברה מודה לבנק לאומי כמנהל האשראי המוביל של קבוצת המממנים על הליווי לאורך השנים".