התנאים של הרשתות לפתיחת החנויות: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, מנכ"ל האוצר שי באב"ד ובכירי משרד האוצר, נפגשו הערב (ג') עם נציגי הרשתות הקמעונאיות שפירטו בפניהם את דרישותיהם כתנאי לחזרתם לפעילות.
נציגי הרשתות דרשו מענק של 10,000 שקל לכל עובד שיחזירו לעבודה למשך חצי שנה, והלוואות במסלול מהיר לחמש שנים בערבות מדינה של 75% בגובה חודש מחזור עד 100 מיליון שקל - לכל עסק וללא ריבית.
1 צפייה בגלריה
סניף לנדוור סגור בצל הקורונה
סניף לנדוור סגור בצל הקורונה
סניף לנדוור סגור בצל הקורונה
(צילום: עידן ארבל )
בנוסף, דרשו הנציגים מענק חילוץ מיידי על אבדן ההכנסות בחודשיים של ההסגר, כדי לסייע לתזרים השוטף. לפי הדרישה, המענק יינתן לעסק שמכירותיו ירדו מעל 50% בתקופה של מרץ-אפריל השנה, לפי מפתח של 10% מהמחזורים החודשיים בחודשיים אלה.
מצד הנציגות נכחו הראל ויזל, בעל השליטה בקבוצת פוקס; גבי רוטר, בעל השליטה בקבוצת קסטרו-הודיס; רמי שביט, בעלי המשביר; יעקב הלפרין, בעלי אופטיקה הלפרין; דדי ריזל, מייסד ההתאגדות; שחר תורג'מן, מנכ"ל בריל; רונן נימני, בעלי קבוצת קפה קפה; אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים וגיא יקר, בעלי פלאפל בריבוע.

"לא מבקשים מתנות"

נתניהו אמר לפקידי האוצר: "אנחנו צריכים להתייחס למגזר ברגישות שונה מזו שהייתה עד כה. אי אפשר להתייחס לנוכחים כעוד חלק מהמסחר הרגיל. זאת העלית של המסחר בישראל, הם מעסיקים החל מצעירים עד מבוגרים. אסור לנו לתת לעובדים הללו למצוא עצמם מפוטרים. אני שומע שהמים הגיעו עד נפש ואנחנו צריכים לטפל בכך במהירות המרבית ולהיות מסוגלים לתת תשובות מיידיות".
בסוף דבריו פנה הלפרין לנתניהו: "כבוד ראש הממשלה, אני מדבר בשם 400 רשתות שאנחנו מייצגים. אם לא נקבל מענה לבקשתנו, גם ביום שיפתחו את הקניונים לא נפתח את דלתות החנויות, כי אנחנו לא יכולים ולא מסוגלים לעמוד בעול הפיננסי".
רמי שביט אמר כי "כולנו פה אחד לא נפתח את המסחר". רבי דרוקמאייר אמר: "אנחנו לא רוצים מתנות אלא להבטיח המשכיות לעסקים שיתניעו את גלגלי המשק".