חיילי ישראל יזכו לקבל דאודורנטים, סבונים, שמפו ומוצרים דנטליים בשווי כולל של 1.2 מיליון שקל כחלק מהסדר פשרה שהושג. כך נודע ל-ynet. לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה בשבוע שעבר בקשה לאישור הסדר פשרה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד ש. שסטוביץ וחברת קולגייט פלמוליב, יבואנית ויצרנית (בהתאמה) של הדאודורנטים ספידסטיק, לרבות מוצרי ליידי ספידסטיק.
הסדר הפשרה הושג - במסגרת גישור בפני השופט בדימוס יצחק ענבר - לאחר שבשנת 2015 הגיש המבקש בקשה לאישור התביעה כייצוגית, במסגרתה טען כי על מוצרי ספידסטיק נכתבו פרטים מטעים כביכול או התחייבויות שאינן נכונות. לפיכך, נטען, כי בשיווק ומכירת המוצרים ביצעו החברות הטעיית צרכנים כביכול.
1 צפייה בגלריה
ליידי ספידסטיק
ליידי ספידסטיק
ליידי ספידסטיק
(צילום מסך מאתר פרייסז)

כך למשל, טען המבקש כי "הדאודורנטים המטעים אינם עומדים בהבטחות הגורפות המופיעות על גביהם. הם אינם מונעים זיעה וריח לא נעים למשך 24 שעות ברציפות כי אם מתפוגגים זמן קצר לאחר השימוש. כך למשל, כשעתיים לאחר שימוש בדאודורנט החלו להופיע אצל המבקש זיעה וריחות לא נעימים בניגוד למצגים". מנגד הגישו החברות תגובה שבמסגרתה הכחישו את טענות המבקש, לרבות את הטענה כי האמרות על המוצרים היו מטעות או בלתי נכונות, או כי ביצעו הטעיית צרכנים.
במסגרת הסדר הפשרה הסכימו הצדדים, מבלי שהדבר יהווה הודאה בכל עניין שהוא, כי תוך שישה חודשים מהמועד שבו פסק הדין המאשר את הסדר הפשרה הופך לסופי, יחדלו הנתבעות מלשווק את המוצרים כשעל התווית האחורית שלהם אמרות כמו "הגנה מפני זיעה וריח ל-24 שעות", "מעניק לך הגנה מפני זיעה וריח לא נעים למשך 48 שעות", "מעניק הגנה ללא הפסקה מפני זיעה למשך 48 שעות" ועוד. יחד עם זאת, הוסכם כי החברות יהיו רשאיות לשווק מוצרי דאודורנט מסוג אנטיפרספירנט, כשעל התווית האחורית שלהם מופיעה בשפה העברית האמרה "הגנה ל-24 שעות" ובלבד שעל התווית האחורית תופיע בנפרד מאמרה זו האמרה "מפחית רטיבות בבית השחי".
כמו כן הוסכם כי חברת ש. שסטוביץ תעביר לעמותה למען החייל-קרן לב"י מוצרים שונים שהיא משווקת ובכלל זה דאודורנטים, מוצרים דנטליים, סבונים ומוצרים לחפיפת שיער בשווי כולל של 1.2 מיליון שקל, וזאת לצורך חלוקת המוצרים לחיילי צה"ל. הסדר הפשרה טרם אושר. את המבקש מייצג עו"ד סימון אלישקוב, ואת החברות מייצג עו"ד אורי שנהר ממשרד חדד רוט שנהר ושות'.