מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות מוצרים חדש, יבחן בכל פעם מוצר אחר וייתן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מצלמת אבטחה Indoor Cam 2K Pan & Tilt של Eufy. מחיר מומלץ לצרכן: 249 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אני זוכר תקופות בהן מצלמות אבטחה היו משהו שקיים רק לשגרירות ולאנשים מאוד עשירים. היה צורך בחיבורים מסובכים, מסך ייעודי ולא פעם גם איזה שומר שיישב ליד המוניטור. לא עוד. מצלמות אבטחה נהיו זולות וקלות לתפעול. המצלמה של EUFY מבית אנקר היא כזו, אבל האם היא עושה את העבודה? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מצלמת אבטחה Indoor Cam 2K Pan & Tilt של Eufy
מצלמת אבטחה Indoor Cam 2K Pan & Tilt של Eufy
מצלמת אבטחה Indoor Cam 2K Pan & Tilt של Eufy
(צילום: יח"צ)
ההתקנה של המצלמה פשוטה מאוד. מחברים לחשמל, נרשמים לאפליקציה, מחברים את המצלמה לרשת האינטרנט הביתית, וזהו. המצלמה מציגה באיכות 2K מצוינת את מה שמתרחש בבית, עם אפשרות תנועה של 360 מעלות.
בנוסף, ניתן לשלוט בתזוזה שלה דרך האפליקציה ויש גם אפשרות לבקש שהיא פשוט תעשה סיבובים שלמים. השידור היה עדיין יעיל גם כשהמצלמה הייתה בבית ואני הייתי בים המלח, גם אם קצת נתקע. יש גם אפשרות לראות את הפיד גם דרך האתר של EUFY, נח כשאתם בעבודה.
המצלמה מגיעה עם ברגים לחיבור לתקרה למי שרוצה, אבל אני פשוט הנחתי על מדף. ה-360 שלה מאפשר לשים אותה היכן שרוצים בלי חשש שלא תראו את כל הבית.
למצלמה יש חיישן תנועה כך שכאשר היא חשה מישהו בסביבתה היא נעה לכיוונו ושולחת התראה לטלפון. כמובן שבמהלך היום כשיש אנשים בבית זה אומר שמקבלים המון התראות, לכן מומלץ לנתק אותה באותו זמן. עם זאת, אם אתם בקטע של להביט בכלב שלכם כשאתם לא בבית, תשאירו את המצלמה עובדת ותיהנו. יש גם אפשרות לקבוע למצלמה מתי לעבוד, או לבקש שתעבוד רק כשיוצאים מהבית.

תוכלו לדבר עם הכלב

רמקול מובנה בתוך המצלמה מאפשר לדבר ושישמעו מהמצלמה. כך שאם קלטתם גנב, תצעקו שאתם רואים אותו ואולי הוא ייצא. הסאונד אמנם לא באיכות אדירה, אבל בהחלט מובן ויעיל. ישנה גם ראיית לילה שנדלקת לבד, ואפשרות להפעיל גילוי קול, כלומר המצלמה שולחת התראה אם היא שומעת קולות. אלמנט יעיל במיוחד אם רוצים להשתמש בה כמוניטור לחדר תינוקות. יש גם אפשרות להקליט איזה משפט שייאמר בכל פעם שהמצלמה קולטת את חיית המחמד עוברת. קצת מבלבל לכלב לשמוע פתאום "מי כלב טוב" כשאין אף אחד בבית, אבל בהחלט מהנה למי שצופה בכלב.
ניתן לחבר את המצלמה לכל מפעיל בית חכם, כלומר APPLE HOME או GOOGLE ASSISTANT ולשלוט דרכם.
חלק מבאס - כדי לעבוד היא חייבת להיות מחוברת לחשמל כל הזמן. על המדף זה לא בעיה, אבל יש יותר בעיה כשהיא מחוברת לתקרה. חוץ מזה היא לא מגיעה עם כרטיס SD, כך שאם חשוב לכם לראות כל מה שהתרחש בבית כשלא הייתם, תצטרכו לקנות כרטיס שכזה בנפרד.
ישנה אפשרות גם להתחבר לשירות ענן של חברת EUFY שעולה כשלושה דולר בחודש ושם יישמרו כל הסרטונים שלכם. דווקא זו אפשרות עם קוץ בצידה משום שהשנה הייתה פריצה למצלמות של החברה והחומר השמור בענן וגם לייב פיד של המצלמות יכל להראות על ידי אנשים שאינם בעלי המצלמות. EUFY טוענים שהבעיה קרתה בעקבות שידרוג תוכנה ופגעה רק ב-0.001% מהמשתמשים וכי הם משפרים את האבטחה שלהם כדי שדבר כזה לא יקרה שוב.
מבחינת מחיר היא די עומדת בקו אחד עם מצלמות 2K אחרות, וכאשר מוסיפים לה כרטיס SD אין הוצאות נוספות ואז המחיר בכלל נחמד.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.