סלקום תמכור חשמל לצרכנים: החברה הכריזה היום (ב') על הקמת המותג סלקום אנרג'י בשותפות עם יצרנית החשמל משק אנרגיה, במטרה למכור חשמל לצרכנים פרטיים ועסקיים. לא מדובר בתאגיד חדש, אלא בשותפות שווה בין הצדדים, שדורשת מתן רישיון של רשות החשמל לסלקום.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
משק אנרגיה יכולה לפעול לבד מול הצרכנים, אבל היא צריכה את סלקום עבור שיווק המוצר ושירות הלקוחות, בעיקר בזכות היות סלקום מותג מוכר לציבור הצרכנים. התשתית תישאר של חברת החשמל: ההולכה, הרשת והמונים. כך שאם תהיה הפסקת חשמל - כל הלקוחות יסבלו ממנה.
2 צפייה בגלריה
סלקום
סלקום
סלקום נכנסת לתחום אספקת החשמל עם משק אנרגיה. המטרה: לספק חשמל מוזל
(shutterstock)
כיום, משק אנרגיה מוכרת חשמל בייצור סולארי בכ-14 אג' לקילו בייט - בעיקר לחברת החשמל. היא נמצאת במגעים לשיתוף פעולה עם דליה אנרגיה, שמייצרת באמצעות תחנת כוח 10% מהחשמל בישראל.
בשנים הקרובות, ייצור החשמל על-ידי חברת החשמל יילך וייפחת, עם יותר יצרני חשמל פרטיים. בעוד שההולכה תישאר בלעדית בחברת החשמל, מקטע האספקה נפתח כעת לתחרות וגופים יוכלו להגיש בקשה לרישיון מהרשות.

אין מספיק מונים חכמים, הפעילות תחל בספטמבר

השירות הושק כעת באתר האינטרנט של סלקום והוא זמין למי שיימסור פרטים באתר ורק לבעלי מונים חכמים (שיודעים לשדר קריאת חשמל במודם סלולרי מרחוק ללא צורך בבדיקה של בודק). כ-40 אלף מונים חכמים בלבד קיימים בשוק. חברת החשמל מתכוונת להתקין כ-200 אלף מונים כאלה בשנה.
לפי החברה, ההצטרפות כרגע היא ברישום בלבד. היא תוכל לצרף לקוחות לשירות מסוף יולי ולקבלו פיזית בתחילת ספטמבר.
סלקום תמכור חשמל גם במסגרת חבילות משולבות כמו טריפל. לקוחות יוכלו לקבל חשבון מפורט וכן להפחית ולהגדיל צריכה לפי הצורך, בעזרת אפליקציה.
סלקום מבטיחה כך חיסכון בחשמל של כ-8% בשנה: כמה מאות שקלים לצרכן הפרטי ואלפים לצרכן העסקי. "חשבון החשמל לא יהיה חור שחור יותר עם מספר אחד", אומרים בחברה.
2 צפייה בגלריה
אבי גבאי מנכל סלקום, וחן מלמד מנכל משק אנרגיה
אבי גבאי מנכל סלקום, וחן מלמד מנכל משק אנרגיה
אבי גבאי מנכל סלקום, וחן מלמד מנכל משק אנרגיה
(צילום כפיר סיון)

ערכת שקעים חינם - שכובלת את הצרכן והנחות לכלי רכב חשמליים

סלקום אף תחלק ערכת חשמל חכם חינם (בשווי 500 שקל), למתחייבים לשנה. זאת ערכה שכובלת צרכנים: מי שיעזוב את החברה לפני תום השנה - יישלם 500 שקל על הערכה.
הערכה כוללת שקעים חכמים ומתג חכם. צרכנים יוכלו להפעיל ולכבות מרחוק, ויידעו בזמן אמת באמצעות אפליקציה כמה חשמל כל אחד מהמכשירים מייצר.
סלקום אף תיתן הנחות על הטענת עמדת הטענה ביתית לכלי רכב חשמליים וכן על הטענה בעמדות ברחבי הארץ, והטבה בביטוח על רכב חשמלי.
היא תתן גם הנחות על התקנת פאנלים סולאריים ותבחן פרויקטים של אנרגיה ירוקה.
סלקום גם בוחנת כניסה לתחום אגירת החשמל: התקנת סוללה בבית הלקוח, שתאפשר להוריד לקוח מרשת החשמל בשעות העומס ולהעבירו לסוללה. כמו כן, היא בוחנת ניהול אתרי הטענת רכבים חשמליים בבניינים משותפים.

"נכנסים לאוקיאנוס ענק"

אבי גבאי, מנכ"ל סלקום: "אנחנו עושים צעד נחשוני שלא בהכרח מובן כי אנחנו נכנסים לאוקיאנוס ענק כחול, שאף אחד לא יודע מה יהיה בו בשנים הבאות. אנחנו לא יודעים איך תהיה הרגולציה, הטכנולוגיה והחדשנות ללקוחות בתחום. אבל דבר אחד אנחנו יודעים: נוכל להביא מחירים וחדשנות ללקוחות שלנו. יש לנו את כל הכלים להצליח בזה. מה שבטוח זה שאנחנו נמצאים על סיפה של מהפכה מאוד גדולה, במיוחד עם התפתחות שוק המכוניות החשמליות".
חן מלמד, מנכ"ל משק אנרגיה: "היינו שותפים לפני עשור למהפכת החשמל הפרטי. לדאבון ליבנו, נהנים ממנו 25%-20% מהלקוחות בלבד. אנחנו רוצים להגיע ללקוח הביתי, לשם אנחנו מכוונים. מטרתנו להוריד מחירים ולשנות את האופן בו משתמשים באנרגיה בבית".