"הייתי יוצר תבניות של הסבה מקצועית ואומר: 'מי שרוצה לקבל דמי אבטלה חייב לעבור הסבה מקצועית'". כך טען הבוקר (שלישי) ח"כ נפתלי בנט, בריאיון לאולפן ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"אני בוחן לפי פגיעה בכלכלה. מקומות עבודה, זה מה שאני יודע לעשות", אמר בנט. "ביום שאחרי הקורונה תהיה פה הירושימה תעסוקתית, מיליון מובטלים והם לא יודעים להחזיר מקומות עבודה. אין להם אומץ. זה לא רק לחלק כסף שאין לנו. הדרך האמיתית היא בשבירת מונופולים, גם בייבוא, והם פוחדים כי לכל אחד מהם יש עסקנים בתוך המפלגה".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"רוצים דמי אבטלה? לכו להסבה מקצועית". נפתלי בנט
(צילום: הדר יואביאן)
"תראו מה קורה בתחום הדיור", הוא הוסיף, "בתקופת נתניהו מחירי הדירות זינקו והוא לא הצליח לשבור את מונופול מקרקעי ישראל במחזיק ב-93% מהקרקעות. אין להם אומץ ואין להם יכולת ניהולית. לי יש אומץ לקחת את המובטלים ולהגיד 'בחודשים הקריטיים האלה אתם הולכים להסבות מקצועיות'. לייצר תמריצים וכל מה שצריך כדי להכשיר אותם".
בנט המשיך ותקף בחריפות את מדיניות הממשלה כלפי שיעור האבטלה הגואה: "הם יוצרים פה גן עדן של שוטים. הממשלה שופכת עליהם כסף עד הבחירות כדי להשכיח שיש יום שאחרי. איך נחזיר את החובות האלה? איך נרים את התל"ג שצנח?".

כץ: דמי האבטלה ימשכו גם מעבר ליוני 2021

כזכור, לפני כשבועיים פורסם ב-ynet כי שר האוצר, ישראל כץ, החליט להורות על המשך תשלום דמי האבטלה גם מעבר לחודש יוני 2021, כל עוד שיעור האבטלה בישראל לא יפחת מ-7.5% ולא משנה מתי זה יקרה, כלומר למעשה לא נקבע מועד לסיום התשלום. מדובר בתשלום דמי אבטלה מלאים, בשיעור של 70% משכרם של העובדים ערב פיטוריהם או הוצאתם לחופשה.
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ ובנימין נתניהו
ישראל כץ ובנימין נתניהו
ישראל כץ ובנימין נתניהו
(צילום: מארק ישראל)
יצויין כי בנט אינו היחיד שביקר את הממשלה ובראשה ראש הממשלה ושר האוצר בכל הנוגע להמשך תשלום דמי האבטלה, אשר לטענת רבים, מהווה תמריץ למובטלים שלא לחזור לעבודה ואף לעבוד במקביל "בשחור". כל זאת, כמובן, בעלויות כבדות למדינה.
עם ההודעה על החלטתו, השר כץ אמר ל-ynet כי "ההחלטה נובעת מהתחזיות ששיעור האבטלה עדיין יישאר יחסית גבוה. החלטתי שלא נשאיר איש מאחור. שיעור האבטלה יהיה גבוה עקב משבר הקורונה, והמדינה לא תפסיק לפתע לשלם דמי אבטלה לפי מועד מסוים שנקבע לפני חודשים".