פרויקט ההכשרות המקצועיות יוצא לדרך ובצידו גם מענק. על רקע משבר הקורונה, שירות התעסוקה, התאחדות התעשיינים ומשרד האוצר יוצאים בתוכנית משותפת להכשרת מחפשי עבודה למקצועות התעשייה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
היום (רביעי) פורסם קול קורא ראשון לענפי התעשייה, במסגרתו יוקצו מיליוני שקלים לעידוד העסקת דורשי עבודה בחברות תעשייתיות. מפעל אשר יעסיק ויכשיר דורשי עבודה לאיוש משרת עובד מיומן יזכה למענק של עד 16 אלף שקל, אשר ייפרס על פני שישה חודשי העסקה. במסגרת הפרויקט, בשלב הראשון יוכשרו כ-800 עובדים ובהמשך ייפתחו מקצים ותוכניות נוספות להכשרה והשמה.
3 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
הקול הקורא שיצא היום פונה לחברות תעשייתיות בענפי תעשייה מגוונים ובהם כימיה ותרופות, מתכת וחשמל, היי-טק ואלקטרוניקה, מזון, טקסטיל והלבשה, מכונות, עץ וריהוט.
בימים אלו, ישראל מתמודדת עם משבר התעסוקה הגדול בתולדותיה, כאשר מאות אלפים רשומים בשירות התעסוקה כדורשי עבודה. כשני שלישים מצויים בחל"ת, וההערכה היא כי חלק לא מבוטל לא ישובו למקום עבודתם ועלולים להישאר מחוסרי עבודה. שירות התעסוקה מנסה לקדם כעת שורה של יוזמות במטרה להוביל להשתלבות מחודשת בשוק העבודה, כאשר אחד הערוצים המשמעותיים במאמץ זה הוא שיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים.
התעשייה בישראל מתמודדת בשנים האחרונות עם מחסור גובר של כוח עבודה מיומן ומשרות רבות של רתכים, מסגרים, חשמלאים ומקצועות נוספים הדורשים מיומנות נותרות ללא איוש. מציאות זו אמנם החריפה במשבר הקורונה, אך בשירות התעסוקה ובהתאחדות התעשיינים רואים בכך הזדמנות להביא לפתרון שיהיה לתועלת כל הצדדים - לחברות התעשייתיות כמו לדורשי העבודה.
3 צפייה בגלריה
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה
(צילום: שירות התעסוקה)
מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור, אמר היום כי "רק שילוב ידיים של המדינה, המגזר העסקי ודורשי העבודה יאפשר לנו לצלוח את משבר התעסוקה. זהו צעד נוסף במאמצי שירות התעסוקה לצמצום שיעורי האבטלה בישראל, ואחריו יבואו עוד רבים נוספים".
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, אמר כי "מערך ההכשרות המקצועיות החדש שיוצא כעת לדרך במשותף עם החברות, חיוני יותר מתמיד לתעשייה הישראלית, אשר דווקא על רקע משבר הקורונה והיציאה של המוני עובדים לחל"ת, מתקשה לגייס עובדים מקצועיים לשורותיה. ההכשרות יאפשרו למחפשי עבודה לצאת ממעגל האבטלה ובד בבד לפתח קריירה חדשה".
3 צפייה בגלריה
תמונה של ד"ר רון תומר
תמונה של ד"ר רון תומר
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר
(צילום: דנה קופל)