"מחיר הסלולר באילת נמוך יותר מהמחירים בלונדון ובניו יורק. לכן אנחנו פתוחים באילת עד 12 בלילה ומחזיקים כמה צוותים בכל סניף. בקניון אייסמול, שהתחזק מול קניון מול הים, יש לנו שני סניפים, בסופי שבוע יש ממש התנפלות. מזל שהישראלי בא מוכן ויודע בדיוק מה הוא רוצה לקנות". כך אומר, אלי אדדי (44), מנכ"ל רשת דינמיקה לממכר מכשירי סלולר ואביזרים שבבעלות סלקום, יבואנית מורשה של אפל וסמסונג, המפעילה 52 סניפים, מהם חמישה באילת. הרשת מעסיקה 450 עובדים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אילת קניות
אילת קניות
קניות באילת
(צילום: אוראל כהן)
פתחתם בזמן הקורונה סניף חמישי בטיילת באילת. העיר הפכה למלכת מכירות הסלולר? "בקיץ היה בעיר שיא מכירות שלא נראה כמותו. סניף שלנו באילת מגיע לפי שמונה מכירות מסניף אחר בארץ, והפדיון למטר, גם אצל המתחרות, הוא הגבוה בארץ. יש משפחות עם ילדים שרוכשות פרימיום להורים ומכשירים לילדים ומשאירות יותר מ-10,000 שקל. אילת היא כבר לא עיר נופש אלא נופש ושופינג. לכן לנו וגם למתחרים יש תקציבי שיווק נפרדים, רק לאילת. הפריט שהכי נמכר אצלנו בעיר זה הפרימיום של סמסונג ואפל: 17% פטור ממע"מ למכשיר שעולה אלפי שקלים הוא משמעותי".
תחום קמעונאות הסלולר רותח. איידיגיטל השיקה את "גודיז", רשת לסלולר ואביזרים, הראל ויזל מפוקס נכנס לאחרונה לתחום והשיק עם הוט את רשת "רד" לממכר סלולרים ואביזרים. "איידיגיטל יצאו מהמודל העיקרי שלהם, רק אפל, ומוכרים עכשיו גם סמסונג. זה שינוי משמעותי מהמיצוב המקורי שלהם שלדעתי מחליש אותם. גם ויזל והוט פתחו רשת שמוכרת גם וגם. הם הבינו שהקונספט שלנו, שנותן ללקוח לבחור ממגוון אפשרויות, הוא המנצח, בשונה מהעבר שבו כל אחד התמחה ביצרן אחד.
"הראל ויזל הוא אלוף העולם בקמעונאות ובקניונים, אבל תחום הסלולר זה לא אופנה. גם המרווחים שונים, בין 10% ל-20% על המכירות, נמוך משמעותית מעולם האופנה. ויזל מינה לרד מנכ"לית שבאה מפוקס. היתרון שלנו הוא שאנחנו מכירים הכי טוב את התחום ולכן מקדמים בברכה כל תחרות. נערכנו עם אתר אונליין ומשלוחים מהיום להיום, הרחבנו את המגוון, רכשנו את מובילאב המעניקה שירות טכנאי עד הבית תחת הסלוגן 'נשבר הנייד נגיע מיד', ואנחנו פותחים חנויות קונספט מעוצבות".
2 צפייה בגלריה
אלי אדדי, מנכ"ל רשת דינמיקה
אלי אדדי, מנכ"ל רשת דינמיקה
אלי אדדי, מנכ"ל רשת דינמיקה
(צילום: רמי זרנגר)
בהשקות של אייפון 12 וגלקסי S21 הרשת מכרה הכי הרבה. זו הוצאה יקרה. אייפון עולה החל מ-2,849 שקל וגלקסי מ-2,799 שקל, אייפון פרו מקס עולה כמעט 6,000 שקל ויש התנפלות. איך אתה מסביר את הנכונות להוציא כל כך הרבה על דגם חדש? "אייפון 12 פרו מקס, הדגם המתקדם של אייפון, הוא הדגם שכעת הכי נמכר אצלנו ב-5,299 שקל, ואלפי מכשירים כבר נמכרו. 'המכורים' מיד מחליפים. לא מפתיע שאנשים מוכנים להשקיע בסלולר. זה המכשיר שנמצא הכי בשימוש: העיתון שלנו בבוקר, השעון המעורר, הווייז, המיילים, המצלמה. עלות המחיר ביחס לשימוש מצדיקה זאת. הצרכנים בכל העולם רוצים להיות מחוברים, וזה התעצם בקורונה, כשהסלולר היה הקשר לעולם בחוץ. לכן את הרבעון הראשון של 2021 סיימנו בזינוק של 260% במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה.
"אנשים זזים באי-נוחות כשהם נאלצים להיות מנותקים מהמכשיר. פעם בעלי סלולר פרימיום, בעיקר הצעירים, היו מניחים אותו על הבר כסמל סטטוס. כיום המכשירים די דומים, השיפור בדגמים קטן, אבל הציבור עדיין רוצה את הכי טוב והכי חדש. הייתי בסן פרנסיסקו, ליד עמק הסיליקון, והבחור שהדריך אותי היה עם אייפון 6. בישראל כבר קשה למצוא את הדגם הזה. טרנד הבריאות הביא גם לזינוק במכירות של מוצרים לבישים שמחירם 1,300-2,269 שקל, בעיקר השעון החכם. יש דגם של שעון אפל עם עדכון גרסה שנוסף בזמן הקורונה, והוא מזהה אפילו שטיפת ידיים ובודק את זמן השטיפה".
איך אתם משיגים עובדים עכשיו, בעיקר כשאיש מכירות אצלכם עובד בלחץ? "לא פשוט. אני מציע מענקי חתימה לעובדים חדשים, 8,000 שקל, בתנאי שיעבדו בחברה לפחות שמונה חודשים. את מחצית הסכום הם מקבלים אחרי ארבעה חודשים ואת היתרה אחרי שמונה חודשים. השכר שלהם מורכב מבסיס ועמלות. בשיא באילת הגיעו לשכר של 15 אלף שקל".
אגב מחיר, העליתם כעת מחירים לנוכח החוסרים במלאי? "לא, כי ירידת הדולר קיזזה את התייקרות העלויות, למשל את מחיר ההובלה. בנוסף, יש מחסור עולמי במעבדים שבגללו אפל דחתה את ההשקה. היו עיכובים בייצור שהורגשו ממש לאחרונה באייפון פרו ובפלייסטיישן 5, המוצר התורן של השוק השחור. היו לנו רשימות המתנה ולא תאמיני מי התקשרו אליי לקבל פרוטקציה, במיוחד בפלייסטיישן. כולם מוכנים להפוך עולם כדי להשיג אותו לילדים שלהם".