בזק תפצה כחצי מיליון מלקוחותיה בעבר ובהווה בסך של כ-25 מיליון שקל. כמו כן, החברה תספק הטבות למנויים במסלולים מסויימים בעלות מוערכת של כחמישה מיליון שקל נוספים. זאת, במסגרת הסדר פשרה בתובענה ייצוגית בנוגע לשירות אנטי-וירוס שמכרה החברה ללקוחות. הסדר הפשרה קיבל השבוע תוקף של פסק דין על ידי השופט יחזקאל קינר מהמחוזי מרכז, כך נודע ל-ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2017 על ידי לקוח החברה, באמצעות עוה"ד יניב סטיס ושלומי מושקוביץ. התובענה עסקה בטענות המבקש כי בזק גבתה תשלום ממנויי שירות האנטי-וירוס, גם אם המנויים לא התקינו את התוכנה שהיה עליהם להתקין כדי ליהנות מהשירות ולפיכך לא נהנו מהשירות בפועל. מדובר בשירות שעלה בממוצע כ-10 שקלים לחודש. בזק מצידה ביקשה לדחות הבקשה וטענה כי יידעה את המנויים בצורך להתקין התוכנה.
1 צפייה בגלריה
מטה בזק מגדל עזריאלי תל אביב
מטה בזק מגדל עזריאלי תל אביב
מטה בזק מגדל עזריאלי תל אביב
(צילום: דוברות בזק)
הצדדים פנו להליך גישור ממושך בפני השופט בדימוס, יצחק ענבר, והגיעו להסדר פשרה שאושר השבוע על ידי בית משפט. על פי עמדתה של בזק, הסכם הפשרה נעשה לפנים משורת הדין, על מנת לסיים את ההתדיינות בתובענה בפשרה, מבלי להודות באחריות כלשהי או בטענה כלשהי שנטענה נגדה בתובענה.
על פי הסדר הפשרה, הקבוצה עליה יחול ההסדר כוללת את לקוחות בזק המנויים לשירות האנטי-וירוס, או שהיו מנויים לו בכל עת במהלך התקופה שמיום 5 בפברואר 2010 ועד למועד הקובע (כשפסק הדין יהפוך לסופי) ואשר לא התקינו את התוכנה או שהתקינו אותה במועד מאוחר יותר ממועד הצטרפותם לשירות ולמעט מי שהיו מנויים לשירות ללא תשלום.
העברת הפיצוי לחברי הקבוצה אשר במועד הקובע יהיו מנויי בזק תיעשה בדרך של זיכוי חשבונם אצל בזק באופן אוטומטי, בחשבון הראשון שיישלח החל מ-90 יום לאחר שפסק הדין יהפוך לסופי. חברי הקבוצה אשר במועד הקובע לא יהיו מנויי בזק, יוכלו לפנות לבזק. ככל שהפונה יזוהה על ידי המערכת כמי שאינו זכאי לפיצוי, הוא יקבל הודעה על כך ויונחה להזין שם מלא, כתובת עדכנית ופרטי חשבון בנק, על מנת שבזק תעביר לו את הפיצוי באמצעות המחאה או העברה בנקאית. כמן כן, בזק תיידע את חברי הקבוצה שאינם מנויים בדבר זכאותם גם באמצעות הודעת דואר אלקטרוני או הודעה קולית לטלפון.

בזק תודיע ללקוחות עתידיים: תשלמו גם אם לא תתקינו

כמו כן בזק התחייבה להסדרה עתידית. כך למשל, לאחר שפסק הדין יהפוך לסופי, תפנה בזק לכול המנויים הקיימים הרלוונטיים ותודיע להם כי הם טרם התקינו את תוכנת האנטי-וירוס, כי ללא התקנת התוכנה אין באפשרותם להנות מהשירות והמחשבים או המכשירים שלהם אינם מוגנים. עוד תציין בפניהם כי עליהם להתקין את התוכנה באופן עצמאי וכי אי-התקנת התוכנה אינה משפיעה על התשלום בגין השירות וזה ימשיך להגבות מהם גם אם הם לא יתקינו התוכנה.
בכל הנוגע למנויים חדשים אשר יצטרפו לשירות האנטי-וירוס בעתיד, בזק התחייבה להנחות את נציגי המכירות להבהיר ללקוחות החדשים כי על מנת ליהנות משירות האנטי-וירוס יש צורך בהתקנת התוכנה על גבי המחשבים או המכשירים שעליהם הם מעוניינים להגן וכי אי-התקנת התוכנה אינה משפיעה על התשלום בגין השירות וזה יגבה מהם גם אם לא יתקנו אותה.
עו"ד יניב סליסעו"ד יניב סטיסצילום: יוסי גמזולטובה
מהחלטת בית המשפט עולה כי סך כל המנויים לשירות האנטי-וירוס שלא התקינו את התוכנה או שהתקינו אותה במועד מאוחר יותר ממועד הצטרפותם לשירות מפברואר 2010 ועד סוף 2018 הוא כ-517 אלף מנויים (מתוכם כ-232 אלף עדיין מנויי בזק). בית משפט העמיד את הגמול למבקש שהגיש הבקשה על 585 אלף שקל ושכר הטרחה לעורכי הדין על סך כארבעה מיליון שקל.
מבזק לא נמסרה תגובה.