פרסום ראשון: ועד עובדי רשות שדות התעופה חתם בצהריים (ה') עם הנהלת הרשות על הסכם עבודה קיבוצי. זאת כשברקע הפסקה כמעט מוחלטת של הפעילות בנמל התעופה בן-גוריון והוצאת הרוב המוחלט של העובדים לחופשה ללא תשלום. ההסכם, שנעשה בליווי ההסתדרות, קובע כי כלל 2,500 עובדי הרשות יקבלו 75% משכרם, צעד שנועד למנוע פיטורים של מאות עובדים.
גורם שלקח חלק במגעים אמר ל-ynet כי עובדי רשות שדות התעופה הסכימו לוותר על 25% משכרם, המבטא ויתור על עלות השכר שכולל בין היתר פגיעה בקרנות הפנסיה שלהם, קרנות השתלמות, תנאים סוציאלים, החזקות רכב והטבות סוציאליות נוספות. "בגלל המצוקה של ענף התעופה והעובדה שהשמיים לא ייפתחו בקרוב, ועד העובדים הסכים לוותר על הרבה מאוד כסף", אמר גורם שהיה שותף למגעים בין הצדדים. "המטרה היחידה שעמדה לנגד העיניים של שני הצדדים הייתה למנוע פיטורים של מאות עובדים ולאפשר לאנשים שנמצאים בבית לחזור לעבודה ולשגרת חיים בהקדם".
1 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק בצל הקורונה
נתב"ג ריק בצל הקורונה
נתב"ג ריק בצל הקורונה
(צילום: סיון פרג'- רשות שדות התעופה)
בשבוע שעבר, בתום ישיבה בראשות שר האוצר ישראל כץ ושרת התחבורה מירי רגב, סוכם כי יוארכו עד חודש ספטמבר הסדרי השכר הנהוגים במגזר הציבורי לעובדי רשות שדות התעופה, כך שהעובדים שיצאו לחל"ת יהיו זכאים לדמי אבטלה.
בשבועות האחרונים נאבק ועד העובדים במשרדי האוצר והתחבורה, לאחר שלטענתו התעלם ממצוקת העובדים. בתחילת החודש אף השביתו העובדים את הפעילות בנמל התעופה בן גוריון כחלק מאותו מאבק. בפגישה סוכם כי רשות שדות התעופה תאיץ את הביצוע של פרויקטי פיתוח להרחבת תשתיות התעופה, ובפרט עבודות שניתן לבצען בהיעדר תנועת נוסעים, מתוך הבנה כי תשתיות אלה הכרחיות לענף התעופה ולמשק לאחר סיום המשבר.
עוד סוכם כי משרדי האוצר והתחבורה יפעלו במשותף לתיקון חוק רשות שדות התעופה, כך שהרשות תוכל ליטול הלוואות גם למימון הפעילות השוטפת. מעבר לכך, נקבע כי משרד האוצר, משרד התחבורה ורשות שדות התעופה יסכמו על מנגנון שבמסגרתו מימון ההלוואות יבוא בחשבון בעת תשלום תמלוגים עתידיים שתעביר הרשות למדינה, כשענף התעופה יחזור לפעול כסדרו.