ערב לפני תחילת הפיילוט להחייאת נמל התעופה בן גוריון, מאיים ועד העובדים לסגור את שער הכניסה לישראל. מחר בבוקר אמורה רשות שדות התעופה להתחיל בפיילוט שידמה כיצד לפתוח מחדש את נמל התעופה בן גוריון תחת הנחיות משרד הבריאות, כך שנוסעים יוכלו להמריא מישראל למדינות "ירוקות" (תחלואה נמוכה בקורונה) לאחר מספר בדיקות ודרישות כמו שמירת מרחק ועטיית מסכה. אלא שוועד רשות שדות התעופה מאיים להוציא את כל העובדים לחל"ת בתחילת שבוע הבא ובכך למעשה לסגור את נתב"ג ויתר נמלי התעופה ומעברי הגבול, במידה ומשרד האוצר לא יזרים כספים לרשות שיאפשרו תשלום משכורות לעובדים.
"שלומינו גרוע מאוד ולא טוב", אמר יו"ר ועד העובדים פנחס עידן. "עד היום היינו טובים מידי ושקופים, אבל זהו. הגענו לבשר החי כך שעוד מעט לא נוכל לשלם משכורות לעובדים. היו אמורות להיות לנו פגישות עם האוצר אבל הן בוטלו, כל הזמן דוחים ודוחים - מתייחסים אלינו כמובן מאליו.
1 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק בצל משבר הקורונה
נתב"ג ריק בצל משבר הקורונה
נתב"ג ריק בצל משבר הקורונה
(צילום: סיון פרג'- רשות שדות התעופה)
"בשנה שעברה היו לנו 3,500 עובדים בתקופה הזאת של השנה, היום אנחנו עם 750 עובדים בלבד וגם אלו עובדים ב40%-50% משרה. אם לא יתנו לנו את הסיוע שלנו בתחילת השבוע הכול יהיה סגור".
עידן אמר כי מידי שנה העבירה הרשות למדינה סכום של ארבעה מיליארד שקלים ועכשיו בגלל המצב הוא מצפה שהמדינה תסייע. "כמו שהאוצר ידע לקחת, הוא צריך לדעת להחזיר", אמר עידן. "אנחנו חייבים לשנה הקרובה סיוע של לפחות מיליארד וחצי שקל, זה לא רק משכורות - זה כסף שנועד לאפשר לנו להמשיך בפעילות.
"רוצים שנעשה תוכנית הבראה חדשה, אבל אין מה להוריד כבר. רוב העובדים נמצאים בחל"ת, מאיפה נוריד? כשהשדה יחזור לעצמו נחזיר יהיה אפשר לדבר על להחזיר את הכסף אבל כרגע אין לנו אוויר לנשימה".
במשרד האוצר סירבו להתייחס לידיעה.