3 צפייה בגלריה
מגדל גפן קרסו אזור התעסוקה קריית אריה פתח תקווה
מגדל גפן קרסו אזור התעסוקה קריית אריה פתח תקווה
מגדל גפן קרסו באזור התעסוקה בפ"ת
(הדמיה: אדריכל ירון גרנות)
אזורי תעסוקה ותיקים בגוש דן ממשיכים להתפתח למרות מגפת הקורונה והשפעתה על תחום הנדל"ן המניב: ל-ynet נודע כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז אישרה באחרונה להפקדה להתנגדויות הציבור שלוש תוכניות בינוי באזור התעסוקה קריית אריה (מרכז עסקים פארקטק) בפתח תקווה. זאת במסגרת שינוי הייעוד של האזור מתעשייה לתעסוקה, על פי תוכנית המתאר שאושרה לקריית אריה.
תוכנית אחת שאושרה מתייחסת להקמת מגדל משרדים בן 30 קומות בשטח של כ-38 אלף מ"ר ברחוב אפעל. מדובר במגדל "גפן-קרסו" שיבנו חברת קרסו נדל"ן ומשפחת ברוך, והוא צפוי לכלול 18 אלף מ"ר של שטחים קרקעיים לחנויות ואחסנה, 1,300 מ"ר לשטחי מסחר וכן שטחי ציבור, לצד משרדים עבור חברות הייטק, מסחר והסעדה, תרבות, בילוי ופנאי, שירותי בריאות וכן שטח לירידים ותערוכות. בנוסף, אושרה להפקדה תוכנית להקמת מגדל אדגר, גם הוא ברחוב אפעל, שיכלול 38 קומות משרדים מעל קומת מסחר בשטח של כ-64 אלף מ"ר.
3 צפייה בגלריה
מגדל גפן קרסו אזור התעסוקה קריית אריה פתח תקווה
מגדל גפן קרסו אזור התעסוקה קריית אריה פתח תקווה
30 קומות למשרדים. מגדל גפן קרסו
(הדמיה: אדריכל ירון גרנות)
תוכנית נוספת מתייחסת להקמת מתחם "שנקר דרומי" בצומת הרחובות שנקר-ז'בוטינסקי באזור התעסוקה, ובו יוקם מגדל עם 40 קומות בשטח של כ-60 אלף מ"ר (49 אלף מ"ר עבור תעסוקה ו-2,300 מ"ר למסחר), לצד שני בניינים בני ארבע קומות. בחזית הפרויקט מתוכנת כיכר עירונית שתהווה את אחת הכניסות העיקריות לאזור התעסוקה. שלוש התוכניות סמוכות לכביש 4 ולתחנה המתוכננת של הקו האדום של הרכבת הקלה.
בתוך כך, השבוע החלו עבודות ההקמה של פרויקט "בזל פארק", לאחר שקבוצת רכישה שארגנו קבוצת סופרין וקבוצת וייס קיבלה היתר בנייה להקמתו ברחוב בזל, בצמוד לקניון הגדול, בית משפט השלום והפארק העירוני. מדובר במגדל משרדים בן 27 קומות בשטח 40 אלף מ"ר, שעלות הקמתו נאמדת ב-350 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
פרויקט באזל פארק פתח תקווה
פרויקט באזל פארק פתח תקווה
פרויקט באזל פארק
(הדמיה: evolve media)
את הקרקע רכשה קבוצת רכישה בתמורה ל-65 מיליון שקל. מקבוצת סופרין נמסר כי הפרויקט שווק במלואו באומדן עלות ממוצע של 7,800 שקל למ"ר. מכיוון שמדובר בקבוצת רכישה, האומדן משקף הנחה של כ-19.5% ממחיר השוק. משך הבנייה של הפרויקט, שתוכנן על ידי משרד אדריכלים ברעלי לויצקי כסיף, צפוי להיות כשלוש שנים.

חצי מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפתח תקווה נוספו בשלוש השנים האחרונות למעלה מחצי מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה. מרכז העסקים פארקטק עבר בשנים האחרונות מתיחת פנים, ואת מקומם של המוסכים והתעשייה הכבדה תופסות חברות בכירות במשק בתחומי ההיי טק, הביטוח ועוד. בין היתר מאכלסות את המתחם חברות כמו IBM, אינטל, אורקל, קודאק, מגדל חברה לביטוח, ביטוח ישיר ועוד.
לדברי צחי סופרין, מבעלי קבוצת סופרין, "בשנה האחרונה אנו עדים לפריחה של אזורי תעסוקה ותיקים, על רקע ביקושים גבוהים לשטחי משרדים מחוץ למרכז תל אביב, במיוחד בקריית אריה בפתח תקווה, במתחם התעסוקה BBC בבני ברק ובמתחם הבורסה ברמת גן. באזורים אלה החלו הרשויות המקומיות לפעול להגדלת זכויות משמעותית באזורי התעסוקה הוותיקים".
הוא הוסיף כי "בפתח תקווה החלה הרחבת אזור התעסוקה גם בשל הבנייה המסיבית למגורים שאפיינה את העיר בעשור האחרון, ועוררה ביקושים של התושבים החדשים לעבודה בקרבת הבית. מגפת הקורונה, אשר הכניסה את המשק לדפוסי עבודה שונים ולתקופות ממושכות לעבודה מהבית, הגדילה אף יותר את הרצון הגדול למצוא משרד באזור תעסוקה ממש סמוך לסביבת המגורים".
ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, מסר: "כבר היום אזורי התעשייה בעיר מהווים מוקד משיכה לחברות טכנולוגיה ומשרדים פרטיים, אשר מבינים כי בשנים הקרובות, עם מימוש המהפכה התחבורתית שבדרך, העיר תהיה נגישה לעובדים שגרים בתוכה ולאלו שבאים מבחוץ. שגשוגה של פתח תקווה תלוי רבות בפיתוח אזורי התעשייה, ואנו פועלים בכל מישור אפשרי – הן מול החברות והן ברמה התכנונית כדי לפתח אותם באופן מיטבי וראוי לעיר מתפתחת".