בשורה לחובבי איקאה: איקאה ישראל שוב מאפשרת להזמין אונליין דרך אתר חברת המשלוחים שלה שפע אונליין. האתר הושק אתמול (ג') בערב מחדש כאתר משלוחים. למרות פניות חוזרות ונשנות של צרכנים שביקשו לקנות אונליין באיקאה, החברה השביתה את האתר שלה לכחצי שנה.
כעת האתר חזר לפעילות, אך חלקית: מדובר בהובלה של רהיטים בלבד. כשנכנסים לקטלוג איקאה דרך אתר ההזמנות אונליין מגלים שאין בו צעצועים, עציצים, כלי מטבח, טקסטיל, מוצרי בית חכם, אהילים ומנורות. כן אפשר להזמין דרכו את כל סוגי הרהיטים, מראות, שטיחים, ברזים, כיורים ומזרנים. באתר נכתב כי "ניתן לרכוש אונליין מוצרי ריהוט בלבד, ללא מחלקות אביזרים ונוי".
לצער רבים, משלוח שם עדיין עולה ביוקר: מינימום 250 שקל ו-5% מערך ההזמנה. עלות הרכבה: 12% מעלות המוצרים המורכבים ומינימום 250 שקל. באתר החליטו לא לגבות בעקבות הסגר דמי שירות, הכוללים לפי החברה את "עלות איסוף המוצרים ואריזתם במידת הצורך מחנות איקאה על-ידי עובדי האתר. עלות זאת עומדת על 7% מערך הקנייה ולכל הפחות 90 שקל להזמנה". למרות זאת עלות המשלוח עדיין גבוהה מאוד. יש גם עלויות להעלאת המוצרים מעל קומה רביעית.
1 צפייה בגלריה
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
(צילום: רויטרס)
באפריל, בשיא משבר הקורונה, החברה ביטלה את האפשרות להזמין משלוחים מאתר חברת ההובלות שלה "שפע הצלחה ולוגיסטיקה", ככל הנראה בשל עומס הזמנות בעת תקופת הסגר הראשון, מה שגרם ללקוחות רבים להתקומם. ישראלים לא יכלו לבקר בחנויות איקאה ולא יכלו יותר לקנות אונליין. כלומר: הגישה לאיקאה נחסמה.
כשנפתחו החנויות, אנשים פרטיים החלו להציע שירותי קנייה באיקאה, מאחר שרבים לא רצו להיכנס לחנויות מחשש להידבקות ואפשרות הקנייה באינטרנט נעלמה - אך בכל זאת רצו לרכוש מוצרי איקאה.
איקאה אמנם הייתה בין הרשתות הראשונות שהורשו לפתוח מחדש את החנויות בתום הסגר הראשון, אך שירות האונליין לא חודש, גם עם כניסת מדינת ישראל לסגר שני. בכך הפסידה הרשת הכנסות רבות וכנראה שזאת אחת הסיבות לחידוש המשלוחים דרך אתר ההובלות שלה.

עוד אותיות הקטנות

מה עוד חשוב לדעת בהזמנה אונליין? קודם כל, בניגוד לאיקאה במדינות אחרות בעולם, בישראל לא מדובר בשירות אונליין מושלם של איקאה זה ברור, לנוכח מגבלת המלאי והעובדה שהרשת לא מאפשרת רכישת פריטים "קטנים" דרך האתר. יחד עם זאת, המרכיבים והמובילים הם מרכיבים ומובילים מורשים של איקאה. בדרך כלל ההרכבה נעשית מינימום יומיים אחרי ההובלה אבל לעיתים גם שבועיים אחריה. רק שלפי חברת המשלוחים היא מתחייבת לסיים את תהליך האיסוף תוך עשרה ימי עסקים (ראשון עד חמישי, לא כולל חג וחול המועד). זמן ממושך למדי לחכות למוצרי איקאה.
האיסוף נעשה מחנויות ראשל"צ או נתניה בלבד. כלומר, עליכם לבנות סל בחנות נתניה או ראשל"צ. אם פריט חסר באחת מהן - לא תוכלו להשלים אותו מהחנות בשנייה בהזמנה שלכם (ולא מכל חנות אחרת).
משלוח לאזורים כמו רמת הגולן, בקעת הירדן, הערבה ואילת - עד 14 ימי עסקים. יום אחרי סיום האיסוף - הפריטים יובלו לבית הלקוח שכן החברה לא מוכנה לאחסן אצלה פריטים.
הקנייה נעשית בלחיצה על כפתור התחל קנייה ובחירת קטגוריה, למשל: טקסטיל. או: בהקלדת שם פריט בלשונית החיפוש. בשני האופנים תועברו לקטלוג הדיגיטלי של איקאה. את הפריטים מוסיפים לעגלת הקניות באמצעות לחיצה על כפתור "הוסף לרשימה שלי" בעמוד המוצר. לאחר הוספת הפריטים, יש ללחוץ על "הרשימה שלי" בראש האתר ותועברו בחזרה לאתר שפע אונליין על ידי לחיצה על "חזור לשפע אונליין". שם ניתן להשלים את ההזמנה ולהזין פרטי אשראי.
פורסם לראשונה: 22:46, 06.10.20