יום שישי ראשון בו בתי הקפה והמסעדות חזרו לפעול - הביא לעלייה של כ-15% בהוצאות באשראי בשעות העומס. כך לפי נתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי.
זאת למרות שלא כל בתי העסק עובדים בשישי. כך למשל, חלק מהסניפים של רשתות מקס ברנר וארקפה היו סגורים היום למרות שנפתחו השבוע, כמו כלל ענף המסעדנות. חלק מבתי הקפה הפרטיים העדיפו לא לפתוח או פתחו סניפים בטווח שעות מצומצם. הסיבות הן מחסור בעובדים וחבלי הסתגלות.
1 צפייה בגלריה
אנשים בבית קפה בירושלים
אנשים בבית קפה בירושלים
בית קפה בירושלים
(צילום: AFP)
מנתוני חברת שב"א עולה כי נרשמו היום הוצאות גבוהות בכרטיסי אשראי. בין השעות 9:00 ל-13:00 עברו במערכות שב״א עסקאות אשראי בהיקף כולל של 538.9 מיליון שקל, כך נמסר בהודעה לעיתונות.
זוהי עלייה של למעלה מ-15% לעומת הנתון המקביל ביום שישי שעבר, בו נרשמו בשעות העומס הוצאות בהיקף של 468.3 מיליון שקל. הדקה העמוסה של הוצאות במהלך שעות העומס היום הייתה 12:15, בה נרשמו הוצאות אשראי בהיקף של 3.2 מיליון שקל.
הוצאות במסעדות, בתי קפה ומזון מהיר מהוות בדרך כלל פחות מ-5% מההוצאה היומית בכרטיסי אשראי. הסיבות לנתון הגבוה הן שביום ראשון האחרון נפתח המסחר במשק באופן מלא והישראלים החלו בקניות לפסח שחל עוד כשבועיים. בנוסף, יש בארץ מאות אלפי ישראלים שלא טסו לחו"ל השנה.