האוצר דחה אתמול (א') שוב את בקשת הסיוע לאל על, אחרי פגישה שקוימה אתמול באמצעות אפליקציית זום בין נציגי החברה, האוצר ובנק דיסקונט. אתמול בפגישה שנערכה דרך אפליקציית זום בין נציגות האוצר בראשות שי באב"ד, מנכ"ל קבוצת דיסקונט אורי לוין והנהלת אל על, ציין לוין כי ההלוואה טרם אושרה מחשש כי טרם נקבע גובה הערבויות להלוואה. במקביל משרד האוצר דחה את תוכנית ההתייעלות שהכינה החברה ודרש תוכנית משופרת.
בכך גובר החשש להמשך קיומה של אל על במתכונתה הנוכחית וליכולתה להמשיך לעמוד בהתחייבויותיה וגובר הסיכון כי ימונה לה כונס נכסים. אחד התנאים של האוצר למתן הסיוע היה כי ההלוואה לא תינתן על ידי המדינה אלא על ידי בנק, כאשר המדינה תעניק ערבות מדינה להלוואה או חלק ממנה.
אלי דפס, יו"ר אל על אמר, "אם לא נקבל עזרה מיידית בטווח הימים הקרובים אל על עלולה להיסגר". דפס הוסיף, כי "בכל העולם הזרמות כספים כבר בוצעו לחברות התעופה ורק בישראל עדיין לא".
באוצר טוענים כי לא נסוגו מסיוע לחברת התעופה, בתנאי כי אל על תמצא בנק שיממן לה את ההלוואה ותוכנית הבראה שתבטיח את יכולתה להחזיר את ההלוואה בתנאים שלא התקיימו עד כה. במקביל אל על עדיין לא הגיעה להבנות עם ועד העובדים לגבי מספר המפוטרים מבין העובדים הקבועים הכלול בתוכנית ההבראה. ההנהלה דורשת פיטורי כ- 550 עובדים ואילו הוועד מתנגד לפיטורים.
בעקבות הנסיבות החליטה הנהלת אל על לדחות את פרסום הדו"חות שלה ל-2019 כדי להימנע מאזהרת עסק חי. מקורבים להנהלה אמרו כי החודש תוכל עוד אל על לשלם את השכר לשארית עובדיה שעדיין לא בחל"ת למרות שמצבה הפיננסי קשה, בשל הפסקת הטיסות המסחריות.