מאסטרקארד הודיעה שתציע לישראלים הנחה של 20 דולר לקנייה בעלי אקספרס, אבל בתנאי שתקנו שם יום לפני יום הרווקים הסיני (סינגלס דיי), כלומר, יום לפני שיוצעו ההנחות הגדולות באמת באתר. ההנחה תהיה תקפה ל-24 שעות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנוסף, מדובר בהנחה של 20 דולר בתנאי שתקנו באתר ב-80 דולר ומעלה, כשרוב הצרכנים לא קונים ב-80 דולר בעלי אקספרס. בדרך כלל, גובה עסקה ממוצעת של ישראלים בקנייה בחו"ל עומד על כ-250 שקל, כ-75 דולר, הסכום שמעליו המדינה גובה מע"מ על חבילות. סכומי הקנייה בעלי אקספרס אף נמוכים יותר, כך שמדובר במבצע פיתוי לקנייה בסכום גבוה באתר.
3 צפייה בגלריה
מאסטרקארד
מאסטרקארד
מאסטרקארד
(צילום: באדיבות מאסטרקארד)
שימו לב שלמרות שמדובר בהנחה שתוביל לקנייה מתחת ל-75 דולר, לעיתים רשות המיסים לא מכירה אוטומטית בהנחה ומחשבת לצרכנים מס למרות הקופון, כך שכדאי לגלות ערנות.
ההנחה תהיה תקפה ב-10 בנובמבר, החל מ-10:00. היא תינתן ללא צורך בהזנת קוד, אלא מעצם הזנת פרטי הכרטיס, או מעצם התשלום בו.
3 צפייה בגלריה
מאסטרקארד הנחה בעלי אקספרס
מאסטרקארד הנחה בעלי אקספרס
ההצעה של מאסטרקארד

בוטל כרטיס ההנחות של ישראכרט אבל עלי שיפרה את השילוח

מאסטרקארד היא חברה בינלאומית שהמנפיקות שלה הן מקס, כאל וישראכרט. האחרונה ביטלה את כרטיס האשראי שהוציאה ב-2017 יחד עם עלי אקספרס, שהיה בעצם כרטיס הנחות. תמורת שימוש בכרטיס, ניתן היה לקבל החל מ-5% הנחה בעלי אקספרס ועד 15% הנחה (תלוי בגובה ההוצאות בכרטיס) - סך הכל עד 150 דולר בחודש הנחות באתר. במקום זה החברה מציעה כרטיס אחר לקניות אונליין עם מנגנון קאשבק והנחה בעמלות מט"ח.
השנה, עלי אקספרס השיקה מתחם קופונים בתחילת החודש כדי לפתות צרכנים לאסוף כמה שיותר קופונים לקראת 11 בנובמבר. בנוסף, היא מחלקת קופונים לישראלים בלבד דרך קבוצות דילים כמו AliBuy. כמו כן, מאז משבר הקורונה, עלי אקספרס ודואר ישראל שיפרו מאוד את זמני השילוח של החבילות - מחודש-חודשיים לכ-10 ימים. זאת למרות שהמשלוח עצמו התייקר. בעלי אקספרס לעיתים קרובות אין משלוח חינם, אך הוא עולה דולרים בודדים.
3 צפייה בגלריה
שופיניסטה
שופיניסטה
עלי אקספרס. שיפור בזמני השילוח
(צילום: Jirapong Manustrong/Shutterstock)
במקביל, החברה החלה לאחד חבילות - שירות שמאוד נחוץ לקונים בו שכן מדובר בקניון שבו פועלים אלפי מוכרים שונים. האיחוד נעשה לחבילות ששווין עד 75 דולר (כדי שאיחוד החבילות לא יגרור תשלום מע"מ) במשלוח סטנדרט שיפינג שמתחיל ב-R ונגמר ב-Y.
מנהל האסטרטגיה ושותפויות בעלי אקספרס לוקאס דווילט מסר כי "אנו ממשיכים לשפר ולעשות לוקליזציה לחוויית המשתמש שהיא אחת מאסטרטגיות המפתח שלנו לפיתוח בישראל".
איל פז, מנהל לקוחות במאסטרקארד ישראל מסר בהודעה לעיתונות כי "בעוד שקטגוריות שלמות באיקומרס קטנו או כמעט נמחקו כליל, כמו הוצאה פיזית בחו"ל, קטגוריית השופינג אונליין צמחה עד כה בלא פחות מ-21% בהשוואה ל-2019. אנחנו רואים כי הישראלים אף מחזקים את הקשר שלהם עם האתרים הפופולריים עליהם ובוטחים בהם, תוך שסכום הקניה הממוצע עלה ב-20%. לזאת ניתן להוסיף את השוק המקומי, שנותן מענה כובד לאתרים בחו"ל".