שר האוצר המיועד, אביגדור ליברמן, לא ממתין. עוד טרם כניסתו לתפקידו הוא החליט למנות את רם בלינקוב (66) למנכ"ל משרד האוצר. בלינקוב שימש בעבר ראש אגף התקציבים באוצר ומנכ"ל משרד הפנים. כמו כן, היה מנכ"ל חברת הטלוויזיה בכבלים ערוצי זהב והיה המנכ"ל הראשון של חברת הוט, לאחר שהוביל למיזוג חברות הכבלים.
זהו מינויו השני של ליברמן לתפקידים הבכירים ביותר במשרד האוצר, לאחר שבסוף השבוע החליט למנות את יוגב גרדוס, מ"מ ראש אגף התקציבים מזה תשעה חודשים, לראש האגף הקבוע במשרד. בלינקוב מכהן מזה עשרות שנים בתפקידים בכירים במשק ומשמש כיום כיו"ר דירקטוריון חבר נת"ע, נתיבי תחבורה עירוניים. הוא כיהן בעבר גם כיו"ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל.
1 צפייה בגלריה
רם בלינקוב
רם בלינקוב
רם בלינקוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בלינקוב מכיר היטב את המגזר הציבורי. באגף התקציבים שימש בשורת תפקידים במשך שמונה שנים עד 1990. 18 שנה לפני שמונה ב-2008 על ידי שר האוצר דאז, רוני בראון ,לראש אגף התקציבים סיים את עבודתו באוצר כסגן ראש אגף התקציבים. את תפקידו כראש אגף התקציבים באוצר סיים בלינקוב בסערה כאשר התפטר במפתיע בשנת 2009 בעת הדיונים על תקציב המדינה. זאת, על רקע עסקת חבילה עם ההסתדרות שגובשה בניגוד לדעתו.
בלינקוב מוכר כדעתן ובעל רעיונות מקוריים. בשעתו מונה לשני תפקידיו הבכירים - מנכ"ל משרד הפנים וראש אגף התקציבים - על ידי השר לשעבר בראון, שאמר כי הוא ממנה את "אחד מבעלי המקצוע הטובים במשק לתפקידים הדורשים חשיבה מחוץ לקופסה".
הוא כיהן בין השאר בדירקטוריונים בחברות וגופים שונים והוא מעורה היטב בנתוני המשק. ב-2010 היה בין מדליקי המשואות בטקס של ערב יום העצמאות בהר הרצל בירושלים. בלינקוב בעל תואר ראשון בכלכלה וביחסים בינלאומיים ותואר שני במנהל עסקים, מימון וחשבונאות באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא נשוי ואב לשלושה.
בעקבות התפטרותה בסערה של המנכ"לית קרן טרנר-אייל ממשרד האוצר, מונו תחתיה שני מנכ"לים זמניים. טרנר-אייל כיהנה רק ארבעה חודשים בתפקיד, לאחר שהובאה על ידי השר ישראל כץ ממשרד התחבורה, שם הייתה המנכ"לית, אולם עימות שפרץ בינה לבין שר האוצר היוצא הביא להתפטרותה המהירה מהתפקיד.
לאחרונה כיהן כמנכ"ל זמני במשרד האוצר קובי בליטשטיין, שהובא גם הוא לאוצר על ידי כץ ממשרד התחבורה, כדי להקים אגף תשתיות באוצר, למורת רוחה של שרת התחבורה מירי רגב. בליטשטיין מונה לאחר שמנהל רשות המיסים, ערן יעקב, כיהן שלושה חודשים כמ"מ מנכ"ל האוצר, אך סירב למינוי פוליטי שהתכוון השר כץ לבצע לתפקיד משנה למנכ"ל משרד האוצר, ואז מונה תחתיו בליטשטיין.