תנובה רוכשת את "א.י.ן תעשיות", יצרנית טופו מהמובילות בישראל ובעלת המותגים טופו שיזן וטופו יפני, כהמשך להרחבת פעילותה בתחום תחליפי החלב, שסומן כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלה. כך נודע לממון ול-ynet. שווי העסקה - למעלה מ-10 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
א.י.ן תעשיות, הפועלת בגלבוע ומעסיקה 30 עובדים, הוקמה לפני כ-12 שנים על ידי היזם יעקב לוי, לשעבר בעל חנות טבע, שילווה את מעבר המפעל לתנובה בחצי שנה הקרובה.
החברה משווקת טופו לכמה מסעדות אסיאתיות מובילות, ומייצרת טופו למותגים שונים ולגופים מוסדיים, הגדול שבהם הוא מותג תחליפי החלב אלטרנטיב של תנובה, הלקוחה העיקרית שלו. מוצרי א.י.ן נמכרים ברוב רשתות השיווק. החברה אף תיכננה להחדיר את הטופו לשוק המאפים והמאפיות כתחליף לעוגות גבינה.
1 צפייה בגלריה
קוביות טופו
קוביות טופו
סומן כמנוע צמיחה מרכזי. קוביות טופו
(צילום: Shutterstock)
זו הרכישה השנייה של תנובה לאחר קיפאון של שנים: לפני כשנתיים רכשה את השליטה ב"דורו", מפעל לפסטה מצוננת הנמכרת תחת המותג פסטה ריקו.
רכישת מפעל הטופו סינרגטית לפעילות תנובה בתחום תחליפי החלב, אותו היא מובילה תחת המותג אלטרנטיב הכולל משקאות, מעדנים, גבינות וטופו, המגלגל כ-400 מיליון שקל בשנה. מתוך עולם תחליפי החלב, מחזור קטגוריית הטופו מגיע לכ-60 מיליון שקל. בשנתיים האחרונות גדלה הקטגוריה בקצב שנתי של 50%-60% בעקבות מעבר צרכנים לטבעונות ולגיוון שמשלב מוצרי חלב ובשר עם תחליפים. לתחום הטופו נכנסה תנובה רק לפני כשלוש שנים, וכעת היא מחזיקה בכ-27% מהקטגוריה.
מתנובה נמסר בתגובה: "רכישת המפעל תאפשר לתנובה להמשיך ולהעמיק את פעילותה בקטגוריית תחליפי החלב ולהתרחב לתחומי פעילות נוספים על בסיס תשתיות המפעל והמומחיות שתנובה צברה ב-15 שנים האחרונות בתחום. רכישת א.י.ן תעשיות היא צעד נוסף בחיזוק תנובה כשחקנית מובילה בתחום".
כמו כן, כחלק מהרחבת פעילותה בתחום התחליפים, תנובה נכנסת החודש לראשונה ליבוא ולשיווק תחליפי הבשר של מוצרי Farm Meatless מבריטניה, הנמכרים גם ברשת המזון הול פוד שבבעלות אמזון. תנובה תתחרה מול המותגים הבינלאומיים המשווקים בארץ, "ביונד מיט" של דיפלומט ו"סנסשיונל" של אסם נסטלה.