הושג פיצוי למשתמשי תחבורה ציבורית שרכשו חופשי חודשי - ולא צרכו את השירות בשל משבר הקורונה. שר התחבורה היוצא בצלאל סמוטריץ' הודיע היום כי הוא סיכם עם משרד האוצר מתווה לפיצוי משתמשי התחבורה הציבורית שרכשו חופשי חודשי בחודש מרץ, או סטודנטים שרכשו חופשי שנתי ולא צרכו את השירות בשל משבר הקורונה.
לפי סמוטריץ', "מי שרכשו חופשי חודשי יוכלו לבחור בין שלוש חלופות: חופשי חצי חודשי בחינם, חופשי חודשי ב-50% הנחה, ‏או 50% משווי הפיצוי בערך צבור לכל מטרה. הפיצוי משקף את החצי השני של חודש מרץ שבו התקיימה תחבורה ציבורית חלקית בלבד".
במקביל, סטודנטים יקבלו הארכה של חודשיים בתוקף המנוי שברשותם או 50% מהשווי הזה בערך הצבור לכל מטרה.
1 צפייה בגלריה
תחבורה ציבורית תל אביב
תחבורה ציבורית תל אביב
תחבורה ציבורית תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
סוגיית הפיצוי למי שרכש כרטיס חופשי חודשי אף הגיעה לבית המשפט. כך, בחודש שעבר הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אגד בסך כ-18 מיליון שקל. זאת בשם כל מי שקנה מאגד כרטיס נסיעה תקופתי, אך בשל התפרצות נגיף הקורונה בארץ, יכולתו לעשות בו שימוש - הוגבלה.
הבקשה נועדה לייצג את כל מי שקנה כרטיס נסיעה חופשי חודשי שתוקפו מה-1 במרץ עד 31 במרץ 2020. על פי הבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד רימון זינאתי, אגד שלשלה לקופתה במהלך חודש מרץ 2020 מיליוני שקלים ממכירת כרטיסי חופשי חודשי ו/או חופשי שבועי.
למרות התפרצות הקורונה, שגרמה לסגירת מקומות עבודה רבים תוך צמצום ניכר של היכולת להשתמש בכרטיסי הנסיעה התקופתיים, "נמנעה אגד בחוסר תום לב מלהשיב לכל אותם מחוסרי עבודה שקנו כרטיסי נסיעה תקופתיים את מלוא או החלק היחסי ממחיר כרטיסי הנסיעה התקופתיים", נטען.
משרד התחבורה מסר כי יפרסם בימים הקרובים את נוהל הזיכוי בכרטיסי הרב-קו. הזיכוי יתבצע באמצעים מרחוק ברחבי הארץ בלי שתהיה חובה להגיע למרכזי השירות על-הקו.