ייצוגית בימי קורונה: לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ביום חמישי בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אגד בסך כ-18 מיליון שקל. זאת בשם כל מי שקנה מאגד כרטיס נסיעה תקופתי, אך בשל התפרצות נגיף הקורונה בארץ, יכולתו לעשות בו שימוש - הוגבלה.
הבקשה נועדה לייצג את כל מי שקנה כרטיס נסיעה חופשי חודשי שתוקפו מה-1 במרץ עד 31 במרץ 2020. על פי הבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד רימון זינאתי, אגד שלשלה לקופתה במהלך חודש מרץ 2020 מיליוני שקלים ממכירת כרטיסי חופשי חודשי ו/או חופשי שבועי.
1 צפייה בגלריה
קו 19 של אגד בירושלים
קו 19 של אגד בירושלים
קו אגד בירושלים
(צילום: גיל יוחנן )
למרות התפרצות הקורונה, שגרמה לסגירת מקומות עבודה רבים תוך צמצום ניכר של היכולת להשתמש בכרטיסי הנסיעה התקופתיים, "נמנעה אגד בחוסר תום לב מלהשיב לכל אותם מחוסרי עבודה שקנו כרטיסי נסיעה תקופתיים את מלוא או החלק היחסי ממחיר כרטיסי הנסיעה התקופתיים", נטען.
דובר אגד מסר בתגובה כי "מעיון ראשוני בבקשה, אשר טרם הומצאה לנו, מדובר באי יכולת ניצול חוזי נסיעה מסוג חופשי חודשי וכד', עקב ההנחיות שניתנו על ידי הממשלה לצורך ההתמודדות עם נגיף הקורונה.
"בכל הקשור להפעלת התחבורה וגביית תשלום עבור הנסיעות, אגד פועלת בהתאם להנחיות משרד התחבורה. גם הכספים הנגבים עבור הנסיעות שייכים למשרד התחבורה וממילא, אגד לא 'מתעשרת' על חשבון מאן דהוא בגין גביית הכספים. משכך, ככל שהעניין לא ימצא פתרונו במסגרת הנחיות משרד התחבורה, תוגש על ידי אגד ביחד עם תגובתה לבקשה, הודעה לצד ג' כנגד המדינה".