הנפקת ההיי טק הגדולה של השנה בנאסד"ק יצאה לדרך עם מעורבות ישראלית לא קטנה - חברת זום אינפו ZoomInfo גייסה 935 מיליון דולר לפי שווי של 8 מיליארד דולר, מעל השווי המצופה. בעקבות ההנפקה, המניה עלתה ב-90%, ומחירה כבר כמעט כפול מהמחיר שהיה בשלב ההנפקה. החברה הנפיקה 44.5 מיליון מניות בשער של 21 דולר למניה, לעומת תכנון מקורי של 16- 18 דולר למניה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ZoomInfo, אשר נרכשה בשנת 2019 בידי DiscoverOrg, מחזיקה בישראל מרכז פיתוח המעסיק כ-150 עובדים וחלק גדול מבכירי החברה יושבים בישראל. החברה עוסקת בפיתוח מערכת מודיעין עיסקי וניתוח של מערכות שיווק. בשוק כבר קיים חשש לבלבול בינה לבין פלטפורמת שיחות הוידאו זום, שזוכה להצלחה גדולה מאז התפרצות נגיף הקורונה.
2 צפייה בגלריה
ניר קרן סמנכ"ל טכנולוגיה בזום-אינפו ומנהל המרכז ברעננה
ניר קרן סמנכ"ל טכנולוגיה בזום-אינפו ומנהל המרכז ברעננה
ניר קרן, סמנכ"ל טכנולוגיה בזום-אינפו ומנהל המרכז ברעננה
חברת אמריקן איירליינס רושמת את העלייה היומית הגדולה בעולם - 41.1%, ובכך מצטרפת לעליות נוספות ברוב מניות התעופה הגדולות ובקרוזים. בחברה ציינו היום כי יגבירו את כמות הטיסות מתוך אופטימיות כי הרע מכל במשבר הקורונה כבר מאחורינו. בנוסף לאמריקן איירליינס, חברת התעופה יונייטד עלתה ב-16.2% ונורוויג'יאן קרוז עלתה ב-9%. בתוך כך, המסחר בניו יורק ננעל היום בירידות שערים: מדד נאסד"ק יורד ב-0.7% ומדד S&P 500 ירד ב-0.4%.
הנפט מסוג WTI רשם היום עלייה של 0.3% (12 סנט) למחיר של 37.41 דולר לחבית. ברקע, תקוות המשקיעים להסכמה בין מדינות אופ"ק+ על קיצוצים בתפוקות. במהלך המסחר היו ספקות מצד המשקיעים לגבי הסכמות, ועל כן נרשמו ירידות בשלב מוקדם יותר של המסחר היום.
הזהב עלה היום ב-1.3% (22.60 דולר) לשווי של 1,727.40 דולר לאונקיה, בין היתר בשל הירידה החדה בדולר והזיג-זג בשוקי ההון. המתכת היקרה רשמה את העלייה היומית הראשונה לאחר ארבעה ימי מסחר של ירידות.

מספר המובטלים בארה"ב מוסיף להיות גבוה

נתוני אבטלה גרועים מהצפוי נרשמו בשבוע שעבר בארה"ב: 1.877 מיליון תביעות לדמי אבטלה הוגשו, לעומת התחזית שעמדה על 1.775 מיליון. הנתון אמנם מלמד כי מבחינת תעסוקה הרע מכל כבר מאחורי האמריקנים, אך השיעור עדיין נחשב גבוה מהרגיל. ושוב, במבט חיובי, בשבוע שקדם לשבוע שעבר, הוגשו 2.126 מיליון תביעות, ובשבוע שעבר הוגשו בסביבות 250 אלף פחות. על כן, נרשמת ירידה, איטית אמנם, בכמות הדרישות לדמי אבטלה.
סה"כ 21.5 מיליון אמריקנים נשארו רשומים כמובטלים בשבוע שעבר - 649 אלף איש יותר מהשבוע שלפניו - נתון נוסף גרוע מהצפוי.
2 צפייה בגלריה
וול סטריט
וול סטריט
בורסות בצל קורונה
(צילום: AFP)

המסחר בשאר העולם

הבורסות באירופה ננעלות במגמה שלילית: מדד דאקס הגרמני ירד ב-0.5%, פוטסי הבריטי ירד ב-0.6% וקאק הצרפתי ירד ב-0.2%. בפרנקפורט - קונטיננטל ירדה ב-4.1%, דויטשה בנק עלתה ב-2.5%, בפריז - איירבוס זינקה ב-5.2%, מניית ענקית המרכזים המסחריים רודמקו נסוגה ב-4.3%. בלונדון - יזמית הנדל"ן המרסון Hammerson ירדה ב-13.9%.
הירידות באירופה נרשמו על אף שהבנק האירופי המרכזי הודיע כי הוא מרחיב את תוכנית הרכישות: ה-ECB חשף תוכנית חדשה לרכישת אג"ח ב-600 מיליארד אירו, בצעד מרחיב יותר מהציפיות בשוק במטרה לתמוך בכלכלה בצל הפגיעה הקשה של משבר הקורונה. הבנק בראשות כריסטין לגארד ציין בהצהרה כי הרכישות יימשכו עד סוף יוני 2021. אנליסטים בשוק צפו שהבנק יכריז על תוכנית הקלה בהיקף נמוך יותר, של 500 מיליארד אירו. הבנק הותיר את הריבית במשק על כנה - הריבית על הפיקדונות בשיעור של 0.5% - והריבית על האירו ברמה אפסית.
יצרנית מכוניות היוקרה אסטון מרטין צונחת לאחר שהודיעה על פיטורי 500 עובדים, במטרה לחתוך בהוצאות תחת כהונת המנכ"ל החדש טוביאס מוארס. מוארס מחליף את אנדי פאלמר, שניהל את החברה מאז 2014 ופוטר בשבוע שעבר לאחר צניחה של 98% בשווי השוק של אסטון מרטין.
המדדים המובילים בניו יורק ננעלו אתמול בעליות חזקות ברקע האופטימיות מפתיחה מחודשת של הכלכלה לאחר הסגר וההגבלות שהוטלו כדי לבלום את מגפת הקורונה, וכן ברקע סקר שהראה נתוני תעסוקה טובים מהצפוי, ועל אף שמספר הנדבקים החדשים בנגיף קוביד 19 בארה"ב חזר למגמת עלייה.
דאו ג'ונס קפץ ב-2.1% וננעל ברמה גבוהה מ-26 אלף נקודות לראשונה מאז 5 במרץ - המדד השלים שלושה ימים רצופים של עליות וננעל ברמה של 26,269.9 נקודות. מדד S&P 500 התחזק ב-1.3% ונאסד"ק טיפס ב-0.8% - שני המדדים השלימו ארבעה ימי עליות.
בואינג זינקה ב-12.9% לאחר שהגיעה להסכם עם ענקית התיירות TUI. מניות התעופה והאופנה בלטו בזינוקים חדים.
פורסם לראשונה: 08:03, 04.06.20