נעילה ירוקה בוול סטריט, למרות הסערה הפנימית המתחוללת ברחבי ארה"ב: מדד דאו ג'ונס טיפס ב-1.1%, מדד S&P 500 התחזק ב-0.8% (וכבר ב-40% מעל השפל מסוף חודש מרץ) ונאסד"ק הוסיף 0.6%. ברקע לעליות, המשקיעים נשארים בחזית האופטימית לגבי המשך פתיחת העסקים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בלטו במסחר - מניות יצרניות הנשק - מאז תחילת המהומות ניתרו בעשרות אחוזים: סמית' אנד ווסון זינקה היום ב-10.1%, ובמעל ל-40% בארבעה ימי המסחר האחרונים. סטורם רוגר קפצה ב-4.3% (ועלתה ב-17% בשלושה ימי המסחר האחרונים).
עוד במסחר - קוואלקום זינקה ב-6.2%, סקייוורקס טיפסה ב-4%, נטוורק אפליינס ב-3.4%, טקסס אינסטרומנטס קפצה ב-4.2%, ווסטרן יוניון המריאה ב-11.3% אחרי דיווח כי הגישה הצעה לרכישת חברת הפיננסיים MoneyGram שבסיסה בדאלאס טקסס.
מחיר הנפט מסוג WTI בשיא של כמעט שלושה חודשים (מאז ה-6 למרס): טיפס היום ב-3.9% (1.37 דולר) למחיר של 36.81 דולר לחבית. ברקע, מדינות אופ"ק+ בדרך להסכמה על הרחבת הקיצוצים בתפוקות, מעבר לסוף חודש יוני. הברנט התחזק ב-2.7% (1.04 דולר) למחיר של 39.36 דולר לחבית. הזהב רשם יום שני של ירידות - נחלש היום ב-0.9% (16.30 דולר) למחיר של 1,734 דולר לאונקיה. ברקע, עליות בבורסות ניו יורק, למרות המהומות ברחובות וסגירת בתי עסק רבים בשל כך.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
בורסות בצל קורונה
(צילום: AFP)
למרות הירידה החדה במכירות בתים בארה"ב (תזכורת - באפריל צנחו מכירות הבתים ב-25% לעומת אפריל של 2019, בגלל הנגיף), מחירי הבתים דווקא רשמו באפריל את העלייה החודשית החדה מזה שנתיים (אך צפויים לרדת כבר בשנת 2021): המחירים קפצו באפריל בקצב שנתי של 5.4%, לעומת מרץ, אז עלו בקצב שנתי של 4.5%. עם זאת, Frank Nothaft, הכלכלן הראשי ב-CoreLogic, אמר כי עד אפריל 2021, מחירי הבתים יחתכו ב-1.3%. בנוסף אמר כי עליית המחירים קשורה לריבית הנמוכה ולהיצע הנמוך בבתים למכירה.

מניות מרכזיות

פנדורה מטפסת אחרי שהכריזה כי בכוונתה להשתמש במוצרים שלה רק במתכות זהב וכסף ממוחזרות, זאת כחלק מהמאמצים להפסיק עד 2025 את השימוש במתכות יקרות ממכרות. החברה הדנית, שנחשבת ליצרנית התכשיטים הגדולה ביותר בעולם, כבר משתמשת בעיקר בזהב וכסף ממוחזרים במוצרים שהיא מייצרת בעצמה, אך כעת היא מתכוונת לרכוש מהספקים שלה גם מתכות ממוחזרות כך ש-100% מהרכיבים יהיו ממוחזרים, כך לפי המנכ"ל אלכסנדר לאסיק. פנדורה היא רשת התכשיטים הגדולה הראשונה שמבצעת מהלך כזה.
לופטהנזה הסכימה אתמול לתנאים של הסכם החילוץ שאליו הגיעו בשבוע שעבר האיחוד האירופי וגרמניה. כחלק מהעסקה תוותר חברת התעופה על משבצות המראה ונחיתה וכן על שימוש בחלק מכלי הטיס שלה, לטובת חברות מתחרות.
קבוצת לופטהנזה, שכוללת את בריסל, אוסטריאן וסוויס איירליינס, הפסידה בסביבות מיליון יורו בכל שעה מאז שמגפת הקורונה היכתה באירופה לראשונה, עם השבתה של 90% מצי המטוסים שלה ואיסורי טיסה ברחבי אירופה שעדיין בתוקף. לפי תוכנית ההצלה, בהיקף של 9 מיליארד יורו, ממשלת גרמניה תשתלט על 20% ממניות לופטהנזה ותהפוך לבעלת המניות הגדולה בחברה. העסקה תצטרך לקבל אישור באסיפה הכללית של הקבוצה שתתקיים ב-25 ביוני.
מנכ"ל לופטהנזה קרסטן שפור אמר כי "יחד עם ממשלת גרמניה, היעד שלנו חייב להיות לשמור על העמדה המובילה שלנו בענף התובלה האווירי העולמי". שפור הודה ללקוחות לופטהנזה, לעובדים ולבעלי המניות..

המסחר בעולם

נעילה ירוקה באירופה על רקע פתיחה מחודשת של העסקים: מדד דאקס הגרמני ניתר היום ב-3.7%, מדד קאק הצרפתי קפץ ב-2% ופוטסי הבריטי התחזק ב-0.9%. לופטהנזה קפצה בפרנקפורט ב-3.5%, אחרי שהסכימה לתנאי חבילת החילוץ - ממשלת גרמניה תהפוך לבעלת המניות הגדולה בחברת התעופה. בלטו גם מניות הרכב - BMW זינקה ב-5%, פולסווגן ב-6.1%. בפריז, ענקית המרכזים המסחריים יוניבייל זינקה ב-9.4%, איירבוס קפצה ב-7.1%. חברת פיתוח נכסי הנדל"ן המרסון Hammerson נסקה בלונדון ביותר מ-34% (אמש זינקה במעל ל-12%) לאחר שהודיעה אתמול כי תשוב לעסקים כרגיל החל מה-15 ליוני.
בנעילה באסיה - ניקיי טיפס ב-1.2%, שנגחאי עלה ב-0.2% והאנג סנג טיפס ב-1.1%.
רויטרס דיווח כי סין אמרה לחברות במדינה להשהות את רכישות פולי הסויה ובשר החזיר מארה"ב, בתגובה לכך שממשל טראמפ הודיע על הפסקת מעמד הסחר המיוחד שלו זכתה הונג קונג.
הבורסות בניו יורק ננעלו אתמול בעליות, למרות המהומות ברחבי ארה"ב במחאה על הריגת העצור ג'ורג' פלויד. מדד נאסד"ק התחזק ב-0.7%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 הוסיפו לערכם 0.4%.
פורסם לראשונה: 08:26, 02.06.20