המממשלה תתכנס ביום שלישי לאשר תוספת תקציבית מיוחדת של 11 מיליארד שקל לתקציב המדינה הבלתי מאושר, הפועל על פי חוק בשיטה של אחד חלקי 12 מתקציב שנת 2019 בכל חודש. בסך הכל תקציב ההוצאות יגדל מ-400 ל-411 מיליארד שקל עד סוף שנת 2020.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
היום (ראשון) מתקיימים דיונים במשרד האוצר, שיימשכו, לדברי בכירים, אל תוך הלילה, כדי להכין את הצעת המחליטים לתוספת התקציב המיוחדת לישיבה שנדחתה מהיום ליום שלישי.
2 צפייה בגלריה
הפגנת נכים, קשישים ומטופלי קנאביס בצומת עזריאלי בת"א בדרישה להעלאת קצבאות הנכות
הפגנת נכים, קשישים ומטופלי קנאביס בצומת עזריאלי בת"א בדרישה להעלאת קצבאות הנכות
הפגנות הנכים בדרישה להעלאת קצבאות הנכות
(צילום: מוטי קמחי)
כפי שנודע ל-ynet, התוספת צפויה לכלול העברה של 3.3 מיליארד שקל בדחיפות למערכת הביטחון, נוכח הוצאות שהצטברו למערכת ושלא ניתן היה לתקצבם. כמו כן צפויה תוספת של כמיליארד שקל כדי לקיים את מתווה העלאת קצבאות הנכים, שמתעכב כבר חודשים ארוכים.
400 מיליון שקל יועברו לישיבות, המתקשות להתקיים באין תקציב מדינה מאושר. עוד כמיליארד שקל יועברו למערכות החינוך והבריאות. כמו כן יוקצו כספים למשימות שהממשלה התחייבה לביצוען ולתשלום בגינן עוד בשנת התקציב 2020.
2 צפייה בגלריה
שר האוצר ישראל כץ
שר האוצר ישראל כץ
שר האוצר ישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
ההצעה שמגבשים באוצר בראשות השר ישראל כץ, תוצג על ידי משרד האוצר טרם הגשתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ, כדי להבטיח את העברת התקציב ללא התנגדויות בממשלה.
בשל אי אישור התקציב בוטלו ונדחו עשרות תוכניות של הממשלה, שהתוספת הזעומה לתקציב כעת לא תוכל להביא לביצוען השנה, והן יידחו לשנת התקציב 2021. עם זאת יציעו באוצר להעבר כספים לביצוע תוכניות דחופות בתחום התשתיות ולצורך ביצוע מענקים שטרם שולמו ושהוחלט עליהם רק לאחרונה.