שוק המשרדים ממשיך להתאושש למרות משבר הקורונה: חברת הנדל"ן המניב גב-ים דיווחה היום (ג') כי חתמה על הסכם שכירות למשרדים בהרצליה פיתוח עם ענקית טכנולוגיית הרכב ג'נרל מוטורס (GENERAL MOTORS). במסגרת ההסכם, תשכור ג'נרל מוטורס שטח של כ-9,000 מ"ר המשתרע על פני 8 קומות במרכז גב-ים הרצליה לתקופה של 5 שנים בתמורה כוללת של כ-63 מיליון שקל.
כיום שוכרת חברת ג'נרל מוטורס כ-2,500 מ"ר בקמפוס של חברת אפל באזור התעשייה בהרצליה פיתוח, כאשר חוזה השכירות צפוי להסתיים בשנת 2022. בנוסף, שוכרת החברה שטח של כ-3,500 מ"ר בפארק גב ים הרצליה צפון, הכולל 6 בנייני משרדים ומסחר בהיקף כולל של כ-114 אלף מ"ר. חוזה השכירות של שטח זה צפוי להסתיים במהלך 2021.
1 צפייה בגלריה
מרכז גב-ים הרצליה
מרכז גב-ים הרצליה
מרכז גב-ים הרצליה
(צילום: מיכאל דורון)
הסכם השכירות החדש חל על חלק מהשטחים שבהם ישבה חברת מיקרוסופט, בהיקף כ-20 אלף מ"ר, אשר לאחרונה עברה לקמפוס החדש שלה באזור התעשייה בעיר. מיקרוסופט ממשיכה לשכור במתחם 5,000 מ"ר, ולצדה חברות נוספות כגון חברת פייזר, יצרנית החיסון לנגיף הקורונה. בנוסף חתמה גב-ים על הסכם שכירות עם חברת טכנולוגיות המידע זרטו, שתשכור את שאר השטחים שפינתה מיקרוסופט.
לאחרונה חתמה החברה על הסכם שכירות משמעותי נוסף עם ענקית הטכנולוגיה אפל, בשטח של כ-30 אלף מ"ר בפארק מתם בחיפה. לדברי אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, "אנו חווים ביקושים חזקים מאוד במתחמי גב-ים בהרצליה פיתוח, הכוללים כ-250 אלף מ"ר. בנוסף, בימים אלו מקדמת החברה תב"ע לתוספת של כ-30 אלף מ"ר במתחם אפל ו-NSO בהרצליה. מתחמי גב-ים בהרצליה מהווים עוגן מרכזי לחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, הכוללות בין היתר את פייזר, אפל, מיקרוסופט, אמזון, ג'נרל מוטורוס ואחרות. בתקופה זו מנהלת גב-ים מו"מ עם חברות בינלאומיות וישראליות לשכירות אלפי מ"ר חדשים".
יעקובוביץ הוסיף כי "חברות ההייטק הן סוג של קטר ומאיץ בעולם המשרדים, והן מובילות את המגמות בשוק. החברות הבינלאומיות לא מוותרות על מרכזי הפיתוח, שהם ליבת הפעילות שלהן. ההייטק בישראל לא נפגע ומראה על המשך צמיחה. בימים אלו אנו מובילים מהלכי ייזום משמעותיים, הכוללים 6 פרויקטים בהיקף כולל של כ-265 אלף מ"ר בהשקעה של כ-1.5 מליארד שקל. לאחר השלמתם של פרויקטים אלו ואכלוסם, יעמדו סך השטחים המניבים של גב-ים על כ-1.25 מליון מ"ר, עם הכנסות שנתיות של כ-700 מליון שקל".