ג'יימס ריצ'רדסון-היינמן, המפעילה את חנות הקוסמטיקה, אלכוהול וטבק בדיוטי פרי החלה בהליך פיטורים של כ-200 עובדים בדיוטי פרי בנתב"ג. זאת מתוך כ-1,000 עובדים שהיא מעסיקה, חלקם עובדי קבלן שעובדים במשמרות. כך נודע לכלכליסט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המהלך נעשה לאחר שחנות הדיוטי פרי הגדולה בנתב"ג סגורה מאז אמצע מרץ, עם התפרצות נגיף הקורונה וסגירת השמיים של ישראל. על רקע העובדה שלא ידוע מתי תפתח החנות מחדש לקהל, החלה החברה לפטר עובדים.
1 צפייה בגלריה
דיוטי פרי בנתב"ג
דיוטי פרי בנתב"ג
דיוטי פרי בנתב"ג
ענפי התעופה והתיירות הם הנפגעים הגדולים של משבר הקורונה והצפי הוא כי לחלק מחברות התעופה ידרשו חודשים ואף שנים רבות להתאושש מהמשבר. נכון לעכשיו עדיין לא ברור מתי יפתח נתב"ג לכניסת תיירים וגם הישראלים שנכנסים לארץ נשלחים לבידוד בן 14 ימים.
אתמול דווח כי משרד הבריאות ביחד עם רשות שדות התעופה מגבשים תוכנית שתאפשר טיסות בין ישראל למדינות זרות בהן שיעור התחלואה נמוך. לא רק נתב"ג נפגע ממשבר הקורונה, אלא גם שדה התעופה רמון באילת. גם רשות שדות התעופה הוציאה בתחילת המשבר עובדים זמניים לחל"ת וביטלה כוננויות ושעות נוספות לעובדים הקבועים.
ג'יימס ריצ'רדסון וחברת היינמן הגרמנית זכו ב-2017 ביחד במכרז להפעלת חנויות הדיוטי פרי בטרמינל 3 ובטרמינל 1 בנתב"ג למשך עשר שנים. לזכייה קדמו דיונים ארוכים ואיומים מצד ריצ'רדסון כי היא עשויה לפרוש באמצע המכרז (הקודם) לנוכח העלייה הדרמטית בתמלוגים שהיא שילמה לרשות שדות התעופה (רש"ת), כאשר העלייה המשמעותית במספר הנוסעים הפכה את פעילות החנות ללא כלכלית. במכרז החדש התחייבו הזוכות לתמלוגים לרשות שדות התעופה בגובה של 176.6 מיליון דולר לשנה.
מג'יימס ריצרדסון נמסר בתגובה: "ההשפעה של הקורונה על עולם התיירות מובנת לכולם. זהו יום עצוב מאד לכל התחום".