מקס סטוק מעדכנת הבוקר (שני) כי במסגרת חקירה המתנהלת נגדה בנושא מכס ויבוא, הגיעו אתמול נציגי בית המכס חיפה למשרדי החברה, ביצעו חיפוש במסמכיה ותישאלו נושא משרה. מדובר בחשד של השתמטות מתשלומי מכס בהיקף גדול. חוקרי המס שפשוט על החברה לא לקחו דבר אך בדקו את היקף הסחורה וחקרו חלק מבכירי החברה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפני כחודש דיווחה החברה כי פעילות חנויות הסטוק בתקופות שבהן מרבית החנויות נאלצו לסגור את שעריהן בשל מגבלות הקורונה, הזניקו את מכירות מקס סטוק ב-2020 ב-36% ל-1.01 מיליארד שקל ואפשרו לרשת לחתום את השנה עם עלייה של 24.6% ברווח הנקי שהסתכם ב-87.6 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
מקס סטוק
מקס סטוק
מקס סטוק
(צילום: מירב קריסטל)
מכירות החנויות הזהות, אשר פעלו גם במהלך 2019, צמחו בשנה החולפת ב-11% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019, בעיקר כתוצאה מעלייה בביקוש למוצרי פארם, ניקיון וכביסה, מטבח, כלי עבודה וחשמל אשר נבע מצריכה גבוהה של מוצרים אשר קשורים להישארות הציבור בבית.
יצוין כי בשנת 2017 רכשה קרן אייפקס בראשות זהבית כהן את השליטה ברשת בהשקעה של כ-170 מיליון שקל תמורת כ-55% ממניות מקס סטוק, ששיקפו לרשת שווי של כ-300 מיליון שקל. בספטמבר השנה הנפיקה אייפקס את מניות הרשת בבורסה בת"א לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל. לרשת כ-50 סניפים.
ממקס סטוק נמסר בתגובה: "אין לנו כל מידע נוסף מעבר למה שפורסם בדיווח המיידי ובכלל זה אין לנו מידע נוסף לגבי טיבה, היקפה או מושאי הבדיקה. החברה משתפת ותמשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הבדיקה, במקביל לשמירה על מהלך עסקים תקין".