כחלק מעבודות הרכבת הקלה שיגיעו בקרוב לרחוב בן יהודה בתל אביב, מתכוונת העירייה להציע לבעלי חנויות פטור מלא מארנונה אם יהפכו את עסקיהם באופן זמני לחללי עבודה עבור אמנים. מטרת העירייה להשאיר את הרחוב חי ותוסס ומצד שני לסייע כלכלית לבעלי עסקים שעלולים להיפגע מהעבודות שימשכו מספר שנים. חולדאי: "העסקים הקטנים והאמנים מהווים חלק מהלב הפועם של העיר".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב
(צילום: תומריקו)
במסגרת מיזם עירוני, מתכוונת העירייה לחבר בין בעלי נכסים מסחריים ריקים, שבתקופה זו עלולים להתקשות במציאת שוכרים, לבין אמנים תושבי העיר כדוגמת קולנוענים, ציירים, פסלים ומעצבים, הזקוקים לחללי יצירה ותצוגה לפרקי זמן משתנים, כאשר לבעלי העסקים יינתן פטור מלא מארנונה למשך תקופת הפרויקט. במסגרת היוזמה, האמנים יאכלסו את הנכסים ברחוב גם בתקופת העבודות, יצרו בהם ויציגו את יצירותיהם באופן שימשוך מבקרים - דבר שבעירייה מקווים כי ישאיר את הרחוב חי ותוסס במקביל לעבודות.
העירייה תירשם כמחזיקה בנכסים לצרכי ארנונה ובכך תפטור את בעלי העסקים מתשלום במשך תקופת הפרויקט. האמנים המתארחים בנכסים יחויבו בתשלום חשבונות כדוגמת חשמל ומים וייהנו מחלל עם חזית לרחוב ואפשרות תצוגה. בנוסף, כך מבטיחה העירייה, היא תקיים ברחוב פעילות תרבותית וקהילתית בתדירות גבוהה.
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר כי "אנחנו יוצרים מיזם שהוא בבחינת WIN-WIN לשני הסקטורים: עשרות בעלי עסקים יוכלו להעביר את החודשים הקרובים בראש שקט, תוך שהם מנגישים לעשרות אמנים חללי עבודה במיקומים אטרקטיביים. והציבור, ייהנה מיצירה וחיי רחוב תוססים למרות עבודות הרכבת הקלה".
בעירייה מציינים כי במידה ויהיה ביקוש הדדי מצד בעלי נכסים ואמנים, יתרחב המיזם גם לרחובות אחרים בהם יורגשו עבודות הרכבת הקלה.