הקלות לחולי סרטן: רשות המיסים וגופים ממשלתיים נוספים הודיעו כי חולי סרטן לא יצטרכו עוד להגיע למשרדי יחידות המיסים השונות ומשרדי ממשלה כגון משרד הרישוי ומשרד הפנים כדי להסדיר את ענייניהם. זאת בניסיון לחסוך מהם את ההליכים הבירוקרטיים.
1 צפייה בגלריה
רשות המיסים
רשות המיסים
רשות המיסים
(ארכיון)
בעקבות תוכנית הגל הירוק, שהחלה ביוזמת עמותת חלאסרטן של עמותת מרכז טל המלווה ומסייעת לחולים צעירים ועידן מגידיש שאשתו חלתה בסרטן השד, חולי סרטן מקבלים פטור ממס הכנסה ללא צורך בהגעה פיזית למשרדים והמתנה של חודשיים כמו בעבר, אלא ממלאים טופס דיגיטלי באתר ומקבלים תשובה תוך 10 ימים.
הגשת בקשה לתו נכה תתאפשר אף היא מעתה גם באופן דיגיטלי באמצעות האתר במקום הגעה פיזית למשרדי הרישוי. חולי סרטן יידרשו לשלוח מסמך רפואי אחד, יקבלו אישור אוטומטי ותוך מספר ימים ינפיקו עבורם תו נכה.
בהמשך העשייה, בשיתוף עם ביטוח לאומי, ייצרו טופס אחוד אותו חולי סרטן ימלאו ויקבלו את כל ההקלות הללו באופן אוטומטי.
עבור חולי הסרטן מדובר בשינוי משמעותי שמקל על תהליך המאבק שלהם במחלה. במשך שנים נאלצו חולי הסרטן, להתמודד עם הטפסים, ההמתנות לנציגים טלפוניים ובירוקרטיה בזמן שהם סובלים מכאבים, חולשה וטיפולים כימותרפיים. גם בזמן הקורונה נאלצו להסתכן כדי להגיע פיזית למשרדים ממשלתיים ולקבל הקלות. אך כיום, בעקבות היוזמה החולים יקבלו מענה מהיר ובאופן דיגיטלי.
התוכנית נעשתה בשיתוף עם בכירים ממס הכנסה, משרד הפנים, משרד התחבורה, ביטוח לאומי ומשרד הדיגיטל.
מרשות המיסים נמסר: "כחלק ממדיניות אותה מוביל מנהל רשות המיסים ערן יעקב, השמה את האזרח במרכז, הרשות מקדמת בשנים האחרונות שורת שיתופי פעולה עם מגוון גופים ציבוריים במטרה לאפשר לציבור לממש בקלות את הטבות המס להן הוא זכאי תוך שימת דגש על אוכלוסיות הזכאיות להטבה בשל מצבן הרפואי".
לדברי שירה סגל קופרמן, מנכ"לית עמותת מרכז טל והמיזם חלאסרטן, "לצערנו, צעירים שמאובחנים בסרטן מוצאים עצמם נאבקים מתוך יאוש, בסבך אינסופי של בירוקרטיה. חלאסרטן כאן עבורם".