מכה נוספת לעסקים: רק בשבוע שעבר אושר שינוי בחוק המענקים לעצמאים, לפיו ניתן יהיה להשוות את ההפסדים ב-2021 גם ל-2018 ולא רק ל-2019. אולם, עצמאים שניסו להגיש בקשות באתר רשות המיסים כדי להשוות את מחזור העסקים שלהם לשנת 2018, גילו כי אינם מצליחים לעשות זאת. בדיקת ynet העלתה כי האפשרות להגשת הבקשות נדחתה ל-18 באפריל, כשבועיים לאחר חג הפסח.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
עסקים סגורים ברחוב הילל בירושלים
עסקים סגורים ברחוב הילל בירושלים
עסקים סגורים ברחוב הילל בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כזכור, לפני שבוע התרחשה דרמה בכנסת, כאשר כונסו במפתיע, ממש ערב הבחירות, באישון לילה ועדת הכספים של הכנסת, ועדת השרים לחקיקה, כל חברי הממשלה ומליאת הכנסת כדי לאשר בחקיקה שנמשכה כל הלילה עד לשעות הבוקר שינוי בחוק.
כפי שהתברר, בחקיקה קודמת בוטלה האפשרות להשוות את המחזור הפוחת של עסקים בשנת 2021 למחזור העדיף על העצמאים - של שנת 2018 או 2019 ונותרה האפשרות להשוות את המחזור רק עוד לשנת 2019.
כאשר פנו עצמאים לשר האוצר, ישראל כץ, הוא התוודע, כדבריו, לשינוי, נזף בפומבי בהודעה בפייסבוק במנהל רשות המיסים, ערן יעקב, ודרש לאפשר את המשך ההשוואה לאחת משתי השנים, מצב שהיה מיטיב עם אלפי עצמאים שיוכלו לקבל מענק גבוה יותר או בכלל להיות זכאים למענק.

ברשות המיסים הסבירו אז, כי כך נאמר בחוק שמשרד האוצר הביא לאישורו בקיץ שעבר ולכן הדבר בלתי אפשרי אלא אם יהיה תיקון בחוק - וכך נעשה בליל השימורים שהסתיים באישור התיקון לחוק בהצבעה של חמישה חברי כנסת בלבד, סמוך לשעה 07:00, ולאחר ששרים הוערו בלילה משנתם לאישור החוק.
מרשות המיסים נמסר בתגובה כי "כל העצמאים הרלוונטים קיבלו מיסרון שמפנה אותם להסבר מפורט כולל לו"ז ליישום התיקון לחוק, לפיו הסבת מערכת המענקים והתאמתה לחקיקה החדשה תתבצע עד לא יאוחר מ-18 באפריל. החקיקה החדשה דורשת שינוי יסודי של המערכת".