הצרכנים הישראלים בחרו את מוצרי השנה זו השנה ה-15. בשונה משנים קודמות, ההכרזה על המוצרים המנצחים לא התקיימה באירוע חגיגי בהשתתפות בכירי המשק, לאחר ביטול האירוע בעקבות התפשטות הקורונה. אולם, גם השנה הוכח שהחדשנות הישראלית מנצחת ביחס לעולם, ושהצרכן הישראלי מעדיף מוצרי כחול לבן.
כבכל שנה, המוצרים לשנת 2020 נבחרו על פי שלושה פרמטרים לפיהם הוכתר מוצר השנה בקטגוריה בה הוא מתמודד: חדשנות (25%), אטרקטיביות (25%) ושביעות רצון משימוש בפועל (50%), וזאת במסגרת מחקר צרכנים מקיף שערך מכון המחקר קנטאר מדיה, בקרב יותר מ-3,500 צרכנים שבחנו את המוצרים. הקטגוריות השונות שנבחנו הן מזון ומשקאות, מוצרי חלב וגלידות, ביוטי, מוצרים לבית, מוצרי חשמל וגאדג'טים, שירותים ואפליקציות, תינוקות ובריאות.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
"גם השנה, ישראל היא המדינה החדשנית ביותר בעולם בהשוואה לשאר המדינות, בהן הוענקו השנה פרסי מוצר השנה", אמר ערן יסעור, המייצג את פרסי החדשנות הבינלאומיים של מוצר השנה בישראל. "העובדה שבישראל מוענק המספר הרב ביותר של פרסי חדשנות למוצרים ולשירותים חדשים מעידה על רמת החדשנות הגבוהה בארץ, גם בשל העובדה שחברות מקומיות משיקות מוצרים ושירותים חדשניים וגם משום שחברות בינלאומיות מרבות להשיק לצרכן הישראלי, הידוע כחובב חדשנויות, את המוצרים החדשים שלהן.
"בסה"כ בטבלה העולמית של Product of the Year לשנת 2020 נמצאים במקום הראשון המשווקים מישראל עם 75 פרסי חדשנות שהוענקו למוצרים ולשירותים שלהם. המוצרים מתוצרת כחול לבן קיבלו 51% מסך הפרסים, כשבעולם הממוצע הוא 33%, מה שמוכיח שליטה של התוצרת הישראלית המקומית". יסעור הוסיף כי בכל שנה רואים שיש יותר הגשות של מוצרים לתחרות, יותר מוצרים חדשניים ויותר קטגוריות.

והזוכים הם...

עם המספר הרב ביותר של מוצרים ושירותים שהוכרזו כמוצר השנה ניצבת שופרסל, עם תשע מוצרים ושירותים: שופרסל אונליין, שירות הלקוחות של שופרסל, שמנת לבישול והקצפה נטולת לקטוז, סדרת פסטה קטניות ללא גלוטן, סדרת רטבים מצוננים לסלט, סדרת שמנים אורגניים, אנטיפסטי חתוך ומוכן, שירות הלקוחות של שופרסל וסדרת ויטמינים לילדים Be Better.
4 צפייה בגלריה
שופרסל
שופרסל
שופרסל עם 9 מוצרים ושירותים מנצחים, ביניהם: שופרסל אונליין
(צילום: מירב קריסטל)
קצת אחריה, עם שבעה מוצרים שנבחרו כמוצרי השנה, נמצאת סופר-פארם, עם המוצרים: MILUCCA GO FOR PRIMER PEN ,MILUCCA MAKE A POINT EYELINER, SKIN TREATS מסכת אבוקדו מזינה, MILUCCA LET IT ALL OUT PINK WIPES, GLOW TONIC טונר מועשר בחומצה גליקולית של PIXI ,סט מברשות מגנטי הולוגרפי לייף וסדרת DRYFIX של Life.
4 צפייה בגלריה
בין הזוכים: סדרת יופלה TO GO  של תנובה
בין הזוכים: סדרת יופלה TO GO  של תנובה
בין הזוכים: סדרת יופלה TO GO של תנובה
(צילום: יח"צ)
אחריהן ממוקמות שלוש חברות שזכו בארבעה מוצרים - בנק הפועלים, עם smart advice, bit תשלום באתרי מסחר ואפליקציות, bit החזרים מחברות ביטוח ופנסיה והמרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים; תנובה, עם סדרת ה-BARISTA של תנובה Alternative, סדרת יופלה GO לייט, סדרת יופלה TO GO, סדרת תנובה GO ללא חלב (מעדני סויה עם 20 גרם חלבון לגביע ללא חלב), וקימברלי קלארק, עם לילי PURE CLEAN, לילי נייר טואלט לח SUPREME, סדרת תחבושות דיפנד אקטיב פיט לבריחת שתן וסדרת האגיס אקסטרה קר.
4 צפייה בגלריה
בין הזוכים: ביט של בנק הפועלים
בין הזוכים: ביט של בנק הפועלים
בין הזוכים: ביט של בנק הפועלים
(צילום: יח"צ)
שבע חברות זכו עם שני מוצרים כמוצרי השנה: ד"ר פישר, עם ד"ר פישר PROFESSIONAL לשיער כסוף או לשיער בהיר-בלונדיני וד"ר פישר סדרת קידס מולטי ויטמין; יוניליוור עם בדין כדוריות הבושם וג'ל כביסה בדין; ג'י סי הלת'קר עם סדרת HYDRO BOOST לטיפוח הגוף של ניוטרוג'ינה ועם סדרת "מגע של כותנה" של ג'ונסונס; סנו עם סדרת תחליבי רחצה של כיף בניחוח גלידה ועם סדרת השפתונים COLOR CODE המועשרים בחומצה היאלורונית; מיניליין עם סדרת מדיחי הכלים ComfortLift של AEG ועם תנור קומפקטי משולב מיקרוגל של AEG; שריג אלקטריק עם נינג'ה Foodi (דגם: OP300) ועם נינג'ה מעבד מזון 4 ב-1 (דגם: CT683); מקס עם כרטיס אשראי SKYMAX ועם שירות מקס הטבות לנוסעים לחו"ל.
33 חברות נוספות זכו בפרסים, בהן חברות קוסמטיקה, מזון, תקשורת, בנקים וביטוח.