המשבר הכלכלי: גביית תשלומי דמי הביטוח הלאומי מהמעסיקים עבור העובדים שהוצאו על ידם לחופשות ללא תשלום עד ל-15 באוקטובר - תידחה. כך החליטה היום (ג') הנהלת הביטוח הלאומי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מעסיק חייב כיום לשלם עבור עובד שמוצא על ידו לחל"ת דמי ביטוח של 348 שקל לחודש עבור החודשיים הראשונים של החל"ת. יצוין כי החוק מאפשר למעסיק להפחית מהעובד את התשלום לביטוח הלאומי.
2 צפייה בגלריה
הביטוח הלאומי ראשון לציון
הביטוח הלאומי ראשון לציון
הביטוח הלאומי בראשון לציון
(צילום: אורי דוידוביץ')
כפי שנמסר היום מהביטוח הלאומי, סבורים במוסד כי בעת מצב החירום שבו מצויה כיום המדינה ראוי לשקול את ביטול התשלום של דמי הביטוח הללו. לכן הניח הביטוח הלאומי על שולחנו של שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, תזכיר חוק המיועד להסדיר את ההמלצה בחקיקה.

"מצוקת המעסיקים לא נפלה על אוזניים ערלות"

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, אמר היום כי "מצוקת המעסיקים והעובדים שהוצאו לחל"ת לא נפלו על אוזניים ערלות. משכך, הנהלת הביטוח הלאומי החליטה בשעה זו להתחשב במצבם הכלכלי ולהקל עליהם בכך שגביית דמי הביטוח תדחה".
שפיגלר ציין, כי תוצאות משבר הקורונה ניכרות היטב בקרב העצמאים והשכירים שהוצאו לאבטלה "והביטוח הלאומי, כמי שאמון על ההיבט הסוציאלי של אזרחי המדינה, ימשיך לאמץ כל דרך כדי לסייע להם".
2 צפייה בגלריה
איציק שמולי
איציק שמולי
פועל לביטול כולל של התשלומים הללו. שר העבודה והרווחה, איציק שמולי
(צילום: אבי מועלם)
שמולי ציין כי בתקופה של משבר כלכלי וחברתי חמור "בלתי מתקבל על הדעת להגביר את הנטל על המעסיקים, שממילא בקושי עומדים על הרגליים, באמצעות הטלת תשלומים נוספים שאין ביכולתם לעמוד בהם".
השר שמולי ציין עוד, כי הוא פועל בימים אלה לביטול כולל של תשלומים אלו בתקופת המשבר "ונמשיך לקדם מהלכים נוספים עבורם כדי שאף ישראלי לא יישאר במשבר הזה מאחור".